Kompressor mata eller turbo mata M3an
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Kompressor mata eller turbo mata M3an
Hur mycke tål orginal motorn på en M3 3.0l -94?
kompressor satsen ska ge ca 450hk vid 0,35bars laddtryck...enligt levererantören så ska man inte behöva byta nåt i motorn...
kompressor satsen ska ge ca 450hk vid 0,35bars laddtryck...enligt levererantören så ska man inte behöva byta nåt i motorn...
Last edited by Niklas on 11 May 2007, 17:04, edited 1 time in total.
450hk vid 0.35 kan du som sagt glömma.. laddade 0,4 på min ett tag förrförra året med originalkomp & det kändes inte speciellt vasst tyvärr förra året körde jag inte så mkt iom ja var sent ute men då laddade jag 0,75 med svarvade kolvar.. enl rullande landsvägen var det runt 460hk på hjulen.. motorn var iaf hur fin som helst när jag rev den i vintras så effekten din kompressorsats ger pallar den lätt med sålänge allt är rätt inställt.
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
kanske du skulle sälja m3 motorn åt mej istället skulle behöva en s50b30??
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
- Bmwandreas
- Moderator
Det e det här kitet jag tänker på:
http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca ... cts_id=227
Har mejlat dom lite och frågat om det...
Har man 449hk vid 0,35bar me steg 1 me m3 e36 -94?
"svar: Ja detta är den snitt sifran vi har fått fram vid bänkningar som är gjort med detta kitt dock så så skiljer det sig ju lite på olika bilar osv men som sagt detta är snitt sifran."
http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca ... cts_id=227
Har mejlat dom lite och frågat om det...
Har man 449hk vid 0,35bar me steg 1 me m3 e36 -94?
"svar: Ja detta är den snitt sifran vi har fått fram vid bänkningar som är gjort med detta kitt dock så så skiljer det sig ju lite på olika bilar osv men som sagt detta är snitt sifran."