BMW E34 535i Turbo > "Fälgar"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
BMW E34 535i Turbo > "Fälgar"
Bil: E34 med följande utrustning:
001 Metallic = Metallic
206 5-växlad manuell sportväxellåda
209 Sperrdifferential = Diffspärr
210 ABS Låsningstria bromsar
219 Läderklädd sportratt I
339 Shadow-Line = Shadowline
401 Schiebe-Hebedach el = El. taklucka
757 M-Soundsystem = Stora ljudpaketet
801 Deutschland ausfuerung = Tyskt utförande
997 Unfallfrei = Ej krockad
____________________________________________________________________________
Motor: M30B34, Pyramidringat, Original M30B34 vev med CNC fräst HUB.
Vevstakar: Smidda H-Profil.
Kolvar: Smidda CP 92mm.
Topp: Modifierade förbränningsrum med borttagen squish area, Catcams 284,280,110 kam, stålvippor, förfinade och delvis resta kanaler.
Turbo: Holset HX55 med 68mm Inducer på kompressorn och 84mm Exducer på turbinen, 28# hus.
Insug: Erikkihl tillverkat plenum, MotorNord 80mm spjäll, tryckrör i rostfritt,
intercooler med cellpakets mått på 600*300*100 med anslutningar på mitten av gavlarna.
Grenrör: Rostfritt puls splittat
Sprut: Autronic SM4
Bränsle: 1600cc @ 3 bar spridare, Nuke Fuel Rail, dubbla 044or , samt Fuelcell på 45 liter, E85 samt Earl's kopplingar och stålomspunnen slang.
Drivlina: Getrag 280 låda med Sachs 765 tryckplatta och 4 puckad sinter lamell.
[] Autronic
[x] Grenrör
[] Catcams 284/280/110
[] Stål vippor
[] Getrag 280 låda
[] Fuelcell
[] Soppa system
Smidd maskin byggs NU!
001 Metallic = Metallic
206 5-växlad manuell sportväxellåda
209 Sperrdifferential = Diffspärr
210 ABS Låsningstria bromsar
219 Läderklädd sportratt I
339 Shadow-Line = Shadowline
401 Schiebe-Hebedach el = El. taklucka
757 M-Soundsystem = Stora ljudpaketet
801 Deutschland ausfuerung = Tyskt utförande
997 Unfallfrei = Ej krockad
____________________________________________________________________________
Motor: M30B34, Pyramidringat, Original M30B34 vev med CNC fräst HUB.
Vevstakar: Smidda H-Profil.
Kolvar: Smidda CP 92mm.
Topp: Modifierade förbränningsrum med borttagen squish area, Catcams 284,280,110 kam, stålvippor, förfinade och delvis resta kanaler.
Turbo: Holset HX55 med 68mm Inducer på kompressorn och 84mm Exducer på turbinen, 28# hus.
Insug: Erikkihl tillverkat plenum, MotorNord 80mm spjäll, tryckrör i rostfritt,
intercooler med cellpakets mått på 600*300*100 med anslutningar på mitten av gavlarna.
Grenrör: Rostfritt puls splittat
Sprut: Autronic SM4
Bränsle: 1600cc @ 3 bar spridare, Nuke Fuel Rail, dubbla 044or , samt Fuelcell på 45 liter, E85 samt Earl's kopplingar och stålomspunnen slang.
Drivlina: Getrag 280 låda med Sachs 765 tryckplatta och 4 puckad sinter lamell.
[] Autronic
[x] Grenrör
[] Catcams 284/280/110
[] Stål vippor
[] Getrag 280 låda
[] Fuelcell
[] Soppa system
Smidd maskin byggs NU!
Last edited by P.Herrdahl on 17 May 2008, 11:29, edited 13 times in total.
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
robber wrote:Hollizini wrote:robber wrote:hmm... skeptisk
Lycka till nu, börjar fan känna mig stressad nu! gahhh!
Skeptisk?
Jo, har en S38 topp på gång som kanske ska monteras på m30in också.
Mycket kvar robber?
Mvh.
Man måste borra en vattenkanal för att få den att lira?
Mycke kvar. flytt nu mm. panko banko
Inget jag hört nått om, men det är lite som ska göras för att få det att lira.
Jaså? Flytt och skit. Blir klar till sommaren?
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Hollizini wrote:Pitbull wrote:Tja..
Hur har du fått tag på dina Billetvippor ??
Mvh Mattias
Jag har dom inte hemma, men ska beställa från UK vilket ser ut som är enda alternativet för Nuke gjorde inga till M30 för att det va för liten efterfrågan som jag hört det.
http://cgi.ebay.co.uk/BMW-M30-Billet-Ra ... dZViewItem
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
robber wrote:hur gåre för dig din rackare Hoe-shiny?
Jo det går frammåt, började på grenröret igår och ska lägga om däck imorgon på Hartge fälgarna, har ett par feta Dunlop slicks som ska på bak.
Annars står det still, väntar på sista kronorna som ska gå till erikkihl också så jag får hem kompressorhuset och ett insug, godis på väg.
För dig då?
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Idag har jag slängt på mina Hartge fälgar på bilen tillsammans med Dunlop Slicksen och skruvat lite med motorn som sitter i bilen och som ska ur och kastas när jag plockat av vev och det jag ska ha. (M21D24). Plockade av turbon av den igår och skruvar jag på impellern så snurrar inte turbinen, axeln måste gått av i mitten, glappar cirka 5mm åt vardera håll också. Perfekt vid snik konventering kanske?
Close Up:
Så ser suven ut nu trots att den är sänkt, coilovers väntar:
Turbo M30:
Bonusbild:
Bröstkåpan klar fräst, ska bara förfinas lite, fräst på frihand så inte perfekt men:
Close Up:
Så ser suven ut nu trots att den är sänkt, coilovers väntar:
Turbo M30:
Bonusbild:
Bröstkåpan klar fräst, ska bara förfinas lite, fräst på frihand så inte perfekt men:
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna