Tjena!
Skulle starta min 86:as bmw 323:a nyss..har ej haft igång den nått i min ägo.. då jag vrider om nyckeln så börjar den pressa ur soppa från btrl.. från anslutningen vid railen..samt vid bränsleingången.. vad e det för fel? har bytt till en annan btrl med fräschare gummi o-ring.. men samma sak hände..
tilläggsfråga.. Btrl:en som satt på bilen var på 3 bar.. den jag skiftade dit var från min 320 den var på 2,5 är det så stor skillnad, hade mest bara tänkt få ha igång den för å se om den startar..
Tacksam för svar..
Läcker från Btrl/fuelrail?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
-
Kollade upp lite mer idag.. de sitter tydligen 325 spridare på den..
chip vet jag inte?
Men jag testade med 2,5 bars btrl då gick den inte ens igång.. satte dit 3 bars igen.. fixade en läcka på insugs-bälgen..
Då gick bilen skitbra..var ute å driftade lite men nu börjar den huckra vid snabbt gas-pådrag..
gärna runt 3000 rpm.. får kika lite imorrn, får för mig den går sämre då den blir varm..
chip vet jag inte?

Men jag testade med 2,5 bars btrl då gick den inte ens igång.. satte dit 3 bars igen.. fixade en läcka på insugs-bälgen..
Då gick bilen skitbra..var ute å driftade lite men nu börjar den huckra vid snabbt gas-pådrag..

gärna runt 3000 rpm.. får kika lite imorrn, får för mig den går sämre då den blir varm..