Film: E30 kompressor 520hkr

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Fredrik E

Post by Fredrik E »

BRUZZE wrote:
Fredrik E wrote:
BRUZZE wrote:kanske finns info i hans tråd.

tyckte det va en ganska tråkig film, förväntade mig mer.

Vad du förväntade dig kan jag tyvärr inte påverka då jag mig veteligen inte lockat med några grymma överdrivna påståenden.

Synd att du tyckte den va tråkig.

mvh. Fredrik

varför ja säger så är för att ja gillar bilen, men tycker det är trist å se film på en bil som börnar å se race innefrån bilen.

Ok, skönt att inte alla tycker lika, skulle vara trist om alla bara höll med varandra, även om du är en av de få (förutom min mor) som inte gillar racefilmer innefrån och börnanade bilar.

mvh. Fredrik
Lindebrink

Post by Lindebrink »

Fredrik E wrote:
bmw_pelle wrote:Är den bänkad till 520hk?

Vad körde han på för däck på racen?

Jepps körd på rullande landsväg.

Hade slicks på racen, vet ej dimension eller fabrikat.

mvh. fredrik

nope inte körd på rullande men körd i bänk av enem när de byggde den.hade dock inget bromspapper utan förlitade mig på vad förre ägaren sa!

körde mt street 235 bredd 50 profil 15"
Johan Lindebrink
M3E30 Turbo -87 *782 whp 840 wnm* http://www.garaget.org/?car=161239" onclick="window.open(this.href);return false;
Lindebrink

Post by Lindebrink »

M3JONAS wrote:Imponerande att se en kompressorbil köra så myckat utan att drivlinan gick sönder ;)

förstår att du tycker det
:wink:
Johan Lindebrink
M3E30 Turbo -87 *782 whp 840 wnm* http://www.garaget.org/?car=161239" onclick="window.open(this.href);return false;
Lindebrink

Post by Lindebrink »

wuffee wrote:
Chrille wrote:Lite se film, bort me musiken och fokusera mer på bilen...
Hur ser det ut under huven med mera?

Verkar vara en riktig mördar utväxling (vill ha) han drar ju den till typ 80km/h på 1:an.

Varför vill man ha en sådan utväxling? På en turbobil hinner man ju fan tappa laddtrycket mellan växlarna ;)... ge gärnet upp till 7000rpm dunka i nästa å droppa till 2500.. nice, eller ;)..

Mvh
Uffe

vill ha och vill ha,vart så när jag smällde dit m5 lådan och så höll det ett tag och då vart jag så glad att jag inte brydde mig om att han kanske vart slöare :D
Johan Lindebrink
Fredrik E

Post by Fredrik E »

Lindebrink wrote:
Fredrik E wrote:
bmw_pelle wrote:Är den bänkad till 520hk?

Vad körde han på för däck på racen?

Jepps körd på rullande landsväg.

Hade slicks på racen, vet ej dimension eller fabrikat.

mvh. fredrik

...nope inte körd på rullande men körd i bänk av enem...

ahaa... då är det jag som ljuger, inte kör på rullande alltså, utan ja den är körd i bänk.
Brox

Post by Brox »

haha vadnu? har vi två ägare på en bil :lol:
wuffee

Post by wuffee »

Lindebrink wrote:
wuffee wrote:

Verkar vara en riktig mördar utväxling (vill ha) han drar ju den till typ 80km/h på 1:an.

Varför vill man ha en sådan utväxling? På en turbobil hinner man ju fan tappa laddtrycket mellan växlarna ;)... ge gärnet upp till 7000rpm dunka i nästa å droppa till 2500.. nice, eller ;)..

Mvh
Uffe

vill ha och vill ha,vart så när jag smällde dit m5 lådan och så höll det ett tag och då vart jag så glad att jag inte brydde mig om att han kanske vart slöare :D

Jag syftade ju inte på ditt vridmoments monster när jag skrev de där direkt ;).. jag syftade mest i allmänhet på turbobilar då.. Många letar nämliga tog låga utväxlingar av en anledning jag inte förstår, men, är mycket jag inte förstår ;)

Mvh
Uffe
Chrille

Post by Chrille »

wuffee wrote:
Lindebrink wrote:
wuffee wrote:

Mvh
Uffe

Jag syftade ju inte på ditt vridmoments monster när jag skrev de där direkt ;).. jag syftade mest i allmänhet på turbobilar då.. Många letar nämliga tog låga utväxlingar av en anledning jag inte förstår, men, är mycket jag inte förstår ;)

Mvh
Uffe

jag tänkte mest på att den var go att ha när man åker motorväg... typ.

Givetvis är det nog inte optimal race-utväxling...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Post Reply