Film: E30 kompressor 520hkr

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Fredrik E
Posts: 15
Joined: 08 Oct 2006, 00:04
Contact:

Film: E30 kompressor 520hkr

Post by Fredrik E »

En polares gamla BMW från förra året.

Streamad (ala youtube):
http://wastegate.se/movie.php?id=flvs/stekarn.flv

WMV:
http://www.wastegate.se/movies/stekaremedmos.WMV


mvh. Fredrik
bmw_pelle
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå

Post by bmw_pelle »

Är den bänkad till 520hk?

Vad körde han på för däck på racen?
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!

It's not the fart that kills you, it's the smell!
Fredrik E
Posts: 15
Joined: 08 Oct 2006, 00:04
Contact:

Post by Fredrik E »

bmw_pelle wrote:Är den bänkad till 520hk?

Vad körde han på för däck på racen?


Jepps körd på rullande landsväg.

Hade slicks på racen, vet ej dimension eller fabrikat.

mvh. fredrik
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

520hp i motorn uträknat efter rwhp då eller? Vad kör han med för utväxling, tyckte 1:an och 2:an känndes grymt långa, iaf för en 520hp maskin.

Riktigt nöjjes maskin i övrigt.
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Absolut en vild gissning..
Men eftersom de är alpina motor (har jag för mig) så kanske de sitter alpina klump? dvs typ 2.93 utv? Å DÅ är de fan i mig långa hack!

Snygg är den iaf! :)

Mvh
Uffe
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

kanske finns info i hans tråd.

tyckte det va en ganska tråkig film, förväntade mig mer.
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Lite se film, bort me musiken och fokusera mer på bilen...
Hur ser det ut under huven med mera?

Verkar vara en riktig mördar utväxling (vill ha) han drar ju den till typ 80km/h på 1:an.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Fredrik E
Posts: 15
Joined: 08 Oct 2006, 00:04
Contact:

Post by Fredrik E »

peppe wrote:520hp i motorn uträknat efter rwhp då eller? Vad kör han med för utväxling, tyckte 1:an och 2:an känndes grymt långa, iaf för en 520hp maskin.

Riktigt nöjjes maskin i övrigt.


Den gick i mål på mantorp på 3an i ca 184km/h, går en bit över 190 på 3an, detta ihop med slicksen som har lite större rullomkrets, så blir växlarna otroligt långa.

mvh. Fredrik
Fredrik E
Posts: 15
Joined: 08 Oct 2006, 00:04
Contact:

Post by Fredrik E »

BRUZZE wrote:kanske finns info i hans tråd.

tyckte det va en ganska tråkig film, förväntade mig mer.


Vad du förväntade dig kan jag tyvärr inte påverka då jag mig veteligen inte lockat med några grymma överdrivna påståenden.

Synd att du tyckte den va tråkig.


mvh. Fredrik
Fredrik E
Posts: 15
Joined: 08 Oct 2006, 00:04
Contact:

Post by Fredrik E »

Chrille wrote:Lite se film, bort me musiken och fokusera mer på bilen...
Hur ser det ut under huven med mera?

Verkar vara en riktig mördar utväxling (vill ha) han drar ju den till typ 80km/h på 1:an.


En lite föör extrem utväxling, kul att köra med, trist att köra race med, då den boggar lite för mycket när det greppar.

Vi hade inte så mycket klipp, bara några från i september när det var mörkt som fan, tyvärr, men det går inte trolla fram fler klipp.

mvh. Fredrik
User avatar
malte
Posts: 153
Joined: 01 Oct 2006, 15:37
Location: Vagnhärad

Post by malte »

Det där är väl Lindebrinks ? med m30b35 kompressor. Rullade mkt i gnesta förra året
Fredrik E
Posts: 15
Joined: 08 Oct 2006, 00:04
Contact:

Post by Fredrik E »

malte wrote:Det där är väl Lindebrinks ? med m30b35 kompressor. Rullade mkt i gnesta förra året


Det var hans, har bytit ägare, först i januari, sen tror jag den bytte i förrgår igen.

mvh. Fredrik
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Imponerande att se en kompressorbil köra så myckat utan att drivlinan gick sönder ;)
Fredrik E
Posts: 15
Joined: 08 Oct 2006, 00:04
Contact:

Post by Fredrik E »

M3JONAS wrote:Imponerande att se en kompressorbil köra så myckat utan att drivlinan gick sönder ;)


Han skaffade en veckoprenumeration på drivaxlar, efter växellådan bytits ett par ggr.

mvh. Fredrik
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Chrille wrote:Lite se film, bort me musiken och fokusera mer på bilen...
Hur ser det ut under huven med mera?

Verkar vara en riktig mördar utväxling (vill ha) han drar ju den till typ 80km/h på 1:an.


Varför vill man ha en sådan utväxling? På en turbobil hinner man ju fan tappa laddtrycket mellan växlarna ;)... ge gärnet upp till 7000rpm dunka i nästa å droppa till 2500.. nice, eller ;)..

Mvh
Uffe
Fredrik E
Posts: 15
Joined: 08 Oct 2006, 00:04
Contact:

Post by Fredrik E »

wuffee wrote:
Chrille wrote:Lite se film, bort me musiken och fokusera mer på bilen...
Hur ser det ut under huven med mera?

Verkar vara en riktig mördar utväxling (vill ha) han drar ju den till typ 80km/h på 1:an.


Varför vill man ha en sådan utväxling? På en turbobil hinner man ju fan tappa laddtrycket mellan växlarna ;)... ge gärnet upp till 7000rpm dunka i nästa å droppa till 2500.. nice, eller ;)..

Mvh
Uffe


Den här bilen tappar ju inte laddtrycket som en turbo, eftersom den har 1.2bar redan från låga varv, för att vara optimal för street eller strip, så skulle en lägre vara bättre, men om man är ute och kör landsväg, så är denna kanon, då registret är enormt.

mvh. Fredrik
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

Fredrik E wrote:
BRUZZE wrote:kanske finns info i hans tråd.

tyckte det va en ganska tråkig film, förväntade mig mer.


Vad du förväntade dig kan jag tyvärr inte påverka då jag mig veteligen inte lockat med några grymma överdrivna påståenden.

Synd att du tyckte den va tråkig.


mvh. Fredrik


varför ja säger så är för att ja gillar bilen, men tycker det är trist å se film på en bil som börnar å se race innefrån bilen.
Post Reply