har satt i en 745 m102 motor i min 535:a 88 e34.
till nya motorn är det l-jetronic, och i bilen motronic2.
har lyckats koppla in elen så att motorn går runt och jag har gnista, soppapunpen kopplade jag en knapp på bara.
Men jag får inte spridarna att öppna sig. är det någon som har gjort samma sak?
är det bättre om jag kopplar tillbaka gamla elen istället, motronic2?
går det bättre och få ihop med motorn?
snabba råd och tips uppskattas för jag håller på att bli tokig på det här.
har ett elschema om hur man gör men det är för motronic 1, och det är inte alls samma.
hur får man igång på spridarna efter motorbyte? m102 i e34
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
uj det låter avancerat värre.. hehe
nu ska jag inte säga att det är jättesvårt (iom att jag inte gjort det nån gång)
men gissningsvis är det lättare att dra ett vems eller annat nytt sprut/tädning.
men om du ska regbes med nya motorn så lär du behöva ha orginalboxarna i bilen vid första bes dessvärre...
nu ska jag inte säga att det är jättesvårt (iom att jag inte gjort det nån gång)
men gissningsvis är det lättare att dra ett vems eller annat nytt sprut/tädning.
men om du ska regbes med nya motorn så lär du behöva ha orginalboxarna i bilen vid första bes dessvärre...
hej
jag hade liknande problem med ett motorbyte i en E28 535 (motronic).Bytte motor till en 745 motor med L-jetronic, men det är många år sen nu.Men vad jag kan dra mej till minnes var att jag tappade bort varvtalssignalen in till styrboxen.Sen löstes det med att tjyva signalen från en trepolig stöpsel(signal till varvräknaren) vid styrboxen,och sen vidare till boxen tyvärr minns jag ej vilket stifft nr det var,men det kanske syns på kopplingsschemat.
Hoppas det kan vara till nån hjälp
jag hade liknande problem med ett motorbyte i en E28 535 (motronic).Bytte motor till en 745 motor med L-jetronic, men det är många år sen nu.Men vad jag kan dra mej till minnes var att jag tappade bort varvtalssignalen in till styrboxen.Sen löstes det med att tjyva signalen från en trepolig stöpsel(signal till varvräknaren) vid styrboxen,och sen vidare till boxen tyvärr minns jag ej vilket stifft nr det var,men det kanske syns på kopplingsschemat.
Hoppas det kan vara till nån hjälp