Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Kolla här!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Svetsat lite:)
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Post by Ripper »

Bmwandreas wrote:Svetsat lite:)


Jaja får väll testa mig fram då=)

Hoppas de håller ihop i eran bänk sen bara....;)
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Post by Ripper »

Bmwandreas wrote:Svetsat lite:)


Kör ni med pinne eller förvärmer då eftersom de är gjutgods?
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Blås på med migen, det är prima stålgjutgods.
Kolla på fogen mellan bärarmen och navet så ser du.
/Per
a.k.a. Jevlar
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Post by Ripper »

Bmwandreas wrote:Jo men det blir så lite splines kvar.
Bättre med tunn spacer innanför skivan...


Inte möjlighet att mäta just nu men har en fundering som kanske nån kan hjälpa mig att sluta tänka på hehe

Går de inte skippa distansen mellan lager och nav helt och bara ha en spacer mellan nav och skiva(12mm), vill ju ha så mycket av splines på så möjligt?Eller är de några andra hinder?

Sen skaffar man en hydralisk handbroms istället!

MVH
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Det funkar om du skippar handbromseriet.
/Per
a.k.a. Jevlar
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Post by Ripper »

Per Eriksson wrote:Det funkar om du skippar handbromseriet.
Snabba svar de gillar jag!=)

Då vinner man ju hålbarhet och får en tuff hydralisk handbroms!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Håller ändå:)
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

har suttit och kollat nu men fattar ändå inte :lol:

Skiljer bärarmarna något mellan 323 och 325 eller bara själva lagret?
Är helt borta inom området då jag aldrig haft isär det själv..

Tänkte ifall man skulle byta till skivor på en 318 men inte vet om det är bärarmar från 323 eller 325. Om man då får för sig att bygga sånhär bakvagn så kanske de blir strul om man hade från 323 ?
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

_Kalle_ wrote:har suttit och kollat nu men fattar ändå inte :lol:

Skiljer bärarmarna något mellan 323 och 325 eller bara själva lagret?
Är helt borta inom området då jag aldrig haft isär det själv..

Tänkte ifall man skulle byta till skivor på en 318 men inte vet om det är bärarmar från 323 eller 325. Om man då får för sig att bygga sånhär bakvagn så kanske de blir strul om man hade från 323 ?


bärarmarna från 323 eller325 är lika allihop från sett eventuella hål för abs givare.

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

HULTA wrote:
_Kalle_ wrote:har suttit och kollat nu men fattar ändå inte :lol:

Skiljer bärarmarna något mellan 323 och 325 eller bara själva lagret?
Är helt borta inom området då jag aldrig haft isär det själv..

Tänkte ifall man skulle byta till skivor på en 318 men inte vet om det är bärarmar från 323 eller 325. Om man då får för sig att bygga sånhär bakvagn så kanske de blir strul om man hade från 323 ?


bärarmarna från 323 eller325 är lika allihop från sett eventuella hål för abs givare.

mvh


nää, lagren skiljer väl också
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

HULTA wrote:
_Kalle_ wrote:har suttit och kollat nu men fattar ändå inte :lol:

Skiljer bärarmarna något mellan 323 och 325 eller bara själva lagret?
Är helt borta inom området då jag aldrig haft isär det själv..

Tänkte ifall man skulle byta till skivor på en 318 men inte vet om det är bärarmar från 323 eller 325. Om man då får för sig att bygga sånhär bakvagn så kanske de blir strul om man hade från 323 ?


bärarmarna från 323 eller325 är lika allihop från sett eventuella hål för abs givare.

mvh

Dom är inte lika det skilljer på hjullagret :!:
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
tigerbjeorn
Posts: 164
Joined: 22 Jan 2006, 13:13
Location: visby

Post by tigerbjeorn »

är 535 drivaxlarna för korta eller för långa med den här typen av ombyggnad?
E30 325
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

för långa
/Per
a.k.a. Jevlar
16vturbo
Posts: 20
Joined: 31 Jul 2006, 11:38
Location: Hjo

Post by 16vturbo »

Finns dessa divaxlar hemma lr är beställnings prylar, hittade dom inte i webshopen... pris?
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

16vturbo wrote:Finns dessa divaxlar hemma lr är beställnings prylar, hittade dom inte i webshopen... pris?


http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=458

Sist jag var där så hade dom då massa hemma.

MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Post Reply