robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

nu har vi kapat upp golvet i kärran med, nu ska en ny tunnel valsas fram, och förhoppningsvis kommer nobbe köra fram en adapterplatta till tremecen den här veckan,

/mvh


Image
Image
Image
Image

och så här kan det se ut om man ställer fram en lap-top, några norrlandsguld av starkare karaktär, och ett 200g meal...här gör nobbe programmen för stödgördel och adapterplattan....
Image
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Nippe
Posts: 59
Joined: 23 Nov 2005, 11:30
Location: Gimo
Contact:

Post by Nippe »

Tur att man hann sticka hem innan kameran kom fram :D
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Fet pimpkedja på nobbe :)
Nobbe

Post by Nobbe »

Fan, om man skulle raka sig kanske och klippa sig? Får skylla på att de e vinter! :roll:

Zwofurti wrote:Fet pimpkedja på nobbe :)


Fet å fet, ska köpa en som e 10mm bredare nu, den där pajade typ nån timme efter att kortet togs.

Näfan, har blivit så jävla tanig efter 1 års uppehåll med träningen, så nu bär det av till gymmet... :lol:
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

nu ångrar man att man inte lyssnade mer på cad lektionerna :/
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

birro wrote:nu ångrar man att man inte lyssnade mer på cad lektionerna :/


håller med.....fan man tyckte att det var stabilare å sitta o glo på brudar i cafeterian istället, det får man surt ångra nu :twisted:

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe

Post by Nobbe »

robbz wrote:....det får man surt ångra nu :twisted:


Det är väll bra bra? Nu kan du koncentrera dig på att fixa massa annat så ritar ja åt dig ist. :wink:

Hoppas hoppas att adapterplattan hinns med att tillverkas i veckan så vi an bulta dit motorn och lådan.
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Ser vettigt att ha motorn så där långt bak så det blir plats för lite grejjer framför..
Nobbe

Post by Nobbe »

St3v3 wrote:Ser vettigt att ha motorn så där långt bak så det blir plats för lite grejjer framför..


Kommer nog inte hamna en pryl framför framvagns-balken i onödan :twisted:
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

sblir inte en grej för mycket där framme kan jag säga :wink: ...

idag började vi klä in bilen i aluplåt, utav alla ölburkar som nobbe lämnar efter sig :roll: ....nejdå det blir 0,5mm plåt.

sen börjar programmet för stödgördeln ta form med...

/mvh
Image
Image
Image
Image
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Porris
Posts: 219
Joined: 16 Oct 2006, 21:13
Location: Mariestad

Post by Porris »

kommer bli redigt najs det här...gött att det börjra ta form nu!
Nobbe

Post by Nobbe »

Innan nån undrar så svarar jag: Nej, stödgördeln ska inte bli tillverkad i papp! :lol:

robbz wrote:idag började vi klä in bilen i aluplåt, utav alla ölburkar som nobbe lämnar efter sig :roll:


Man måste ju göda hjärn-cellerna så dom kvicknar till å börjar arbeta :)

Btw: påmin mig i morrn å ringa laser/vatten skärnings firman!
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

nu är adapterplattan fräst, så nu blir det ner till garaget och kolla så det passar 8) , äntligen...

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Nippe
Posts: 59
Joined: 23 Nov 2005, 11:30
Location: Gimo
Contact:

Post by Nippe »

robbz wrote:nu är adapterplattan fräst, så nu blir det ner till garaget och kolla så det passar 8) , äntligen...

/mvh


Fan va nice! Hojta till om du ska ner till garaget nått i helgen så kikar jag förbi!
Nobbe

Post by Nobbe »

Adapterplattan passade ruskigt smutt!! 8)
Nobbe

Post by Nobbe »

Nobbe wrote:Adapterplattan passade ruskigt smutt!! 8)


Tar tillbaka det där!! Jag var oturligt nog för naiv och trode att iaf bulthålen och centrumhålet till sprängkåpan skulle gå att överföra från den andra plattan, eftersom iaf dom 4 bultarna passade. Men tji fick man samt ändå mer kött på benen till att vara skeptisk till saker andra har tillverkat!

Och inte fan blev det lättare när det visade sig att sprängkåpans centrumhål är omsvarvat, så det hålet litar jag inte en sekund på. Får försöka fixa en jigg mot en original växellåda nu och borra upp hålen i sprängkåpan så man kan justera den mot plattan, sen svetsa stumt. Plattan passade med skjutpassning mot lådan iaf.

Det absolut bästa vore om nån rackare sitter med exakta mått på hålbilden på växel-lådan.

som det verkar nu så är hålbilden med nollan i centrumhålen:
Hål 1: x-60 y60
Hål 2: x62 y60
Hål 3: x-60 y-77
Hål 4: x62 y-77

Mao förskjutet 2mm i x led samt 2mm i y led.

Ja som ritade med jämn delning. Mao så är det antingen en klåpare som inte vet hur fan man riktar som svarvat eller så va även dessa mått på "original" adapterplatta fel och jag för korkad som följde den.

Jaja, bara att supa ner sig å gråta sig till sömns.
Last edited by Nobbe on 19 Feb 2007, 01:55, edited 1 time in total.
User avatar
3riksson
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 19:46
Location: Uppsala
Contact:

Post by 3riksson »

får man mat i ditt garage :shock:
kommer direkt =)
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply