Införskaffades en S38 förrförra året, den ska visst vara delvis byggd av PPF som jag förstod samt bromsad här enligt säljaren så borde ju finnas någon som vet något om den, satt visst i en E34 som fått smaka broräcke.
Ska se om jag får ordning på bilderna
Kort och gott så är det iallafall:
Fully covid-19 smidd S38
M30-block borrat till 92.5
Säljaren skrev PPF kolvar och stakar så antar att det är DP eller CP kolvar, smidda var dom vad man såg underifrån.
Precision 7675
Precision 46mm wastegate
VAG-spolar
Cooperring
Supertech ventiler, inget jag kollat ännu däremot men man får ju anta att folk är sanningsenliga.
Maxxecu Race Premium
Maskinen ska vara bromsad 886 häst och 1047 newton, vid 1.3 bar, sitter i Precision 1260 spridare vilka lär vara i bottnade förbi guds ögon.
Så hur står det till nu med maskineriet?
S38an har ju gått som dom brukar, vill säga felfritt alltså
Tänkte väl kolla lager osv i den nu när bilen behöver besiktas.
66mm precision wastegate är även inhandlad så den ska svetsas på plats då det har varit svårt att hålla nere laddtrycket..
Funderar på att gå över på en annan termostat eller till och med elvattenpump mest för att spara plats då det blir rätt tight mot kylaren. Men kanske dumt att ha elpump på en gatbil.
Hade ju varit intressant att se vad man lyckas kräma ur på E85, men känns även som att det håller på att avvecklas eftersom här uppe i Gällivare så frågan är om man inte ska gå över sen till 98 och mysåka bara. S38an är ändå så pass hysterisk så man klarar sig väl på 600 hjulisar.
Har ju även införskaffat en GS6-53DZ som ska ersätta S6S-420G lådan, den gillade inte att man pjäxade i trean som vanligt
För bilen så väntar det väl på ork, plats och tid att byta samtliga bussningar i bak och framvagn då man som vanligt blir av med garage tack vare samhällsomvandligen. Provat dela garage också men det blev några tråkiga bucklor på den som ingen ville ta ansvar för så då blev man less.
Så det står väl lite stilla just nu, man får ta det som det kommer, även skaffat mig en 142a men hade nog ingen bild på den för tillfället, funderar vad man ska hitta på med den sen.
Hojta till om någon har något info om maskinen, är ju alltid kul att få veta lite historia om den.