Tjenare grabbar! Första posten på forumet men har varit en flitig läsare tidigare!
Som topic, så har jag lite funderingar ang motorstyrning.
Har googlat och sökt men de mesta är gammalt och det känns som det hänt en hel del inom motorstyrning på senare år.
Står i startgroparna att dra igång ett m50b25 projekt och är i valet&kvalet om man ska köra sprut eller chip, typ fekzen.
Är det värt att lägga de där extra kronorna på ett sprut ? Isåfall vilket är det mest prisvärda?
Mvh lajne
Val av Motorstyrning
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Val av Motorstyrning
Tjo!
Sprut är ju alltid det bästa man kan köra, top notch är ju att köra egenbyggd härva med sprut, men finns ju alternativ att slippa det såsom PnP, vet flertalet som åker extrema mängder häst på PnP sprut.
Jag personligen kommer åka VEMS PnP
Har man inte budgeten kan man köra fekzen utan problem. men sprut är ju så mycket finare
Sprut är ju alltid det bästa man kan köra, top notch är ju att köra egenbyggd härva med sprut, men finns ju alternativ att slippa det såsom PnP, vet flertalet som åker extrema mängder häst på PnP sprut.
Har man inte budgeten kan man köra fekzen utan problem. men sprut är ju så mycket finare
Ja, efter ytterligare funderingar så blir det å köra sprut! Det står ju sig i värde i vilket fall, chip är ju i princip värdelöst om man skulle ändra setup och lär ju ska vara svårt att sälja. Lutar åt vems för mig med nån som har ett att sälja?robinc97 wrote:Tjo!
Annars har du emu de är ett bra och fint sprut, köper du av gz får du med ett förslag på inkoppling med färger och storlek på kablar om du inte köper pnpLajne wrote:Ja, efter ytterligare funderingar så blir det å köra sprut! Det står ju sig i värde i vilket fall, chip är ju i princip värdelöst om man skulle ändra setup och lär ju ska vara svårt att sälja. Lutar åt vems för mig med nån som har ett att sälja?robinc97 wrote:Tjo!
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING
Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING
Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
Finns väll säkert någon som säljer, alternativt har du ju Engdahl Motorsport som är vår svenska återförsäljare av VEMS och VEMS kungen.Lajne wrote:Ja, efter ytterligare funderingar så blir det å köra sprut! Det står ju sig i värde i vilket fall, chip är ju i princip värdelöst om man skulle ändra setup och lär ju ska vara svårt att sälja. Lutar åt vems för mig med nån som har ett att sälja?robinc97 wrote:Tjo!
EMU har du ju PSI-Motor och GZRacing.
MaxxECU har du Maxxtuning som säljer samt typ speeding mm...
PPF säljer både EMU och MaxxECU