BMW Evo Turbo(s50) nya bilder 7/6

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Fear This

Post by Fear This »

bjussar på lite mer bilder, har dock tabbat mej en del :evil: tyckte ja hade sån koll på alla mått & vinklar mm & alla stämde när jag mätte utom en som ja hade missat & såg senare när allt var färdigsvetsat och jag klev en bit ifrån bilfan, vinkeln på det övre röret som sitter i torpeden är ju helt åt helvete, den vill jag ha horisontellt så den har samma vinkel som exvis vecken på dörren mm.. hängde på flipen och visst fan tog den i innanmätet på flipen så de blir helt enkelt gör om gör rätt.. men slänger upp lite bilder så ni får en uppfattning om hur de kommer se ut på ett ungefär iaf..
Image
Image
Image
Image
Image
Image
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
worre

Post by worre »

ser riktigt bra ut :!: 8)
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
AndersJ

Post by AndersJ »

Surt sa räven när han måttade fel, eller åt rönnbär. Jag vet inte :)
Hur hade du tänkt bygga fästet från ramen till fjäderbenen?
/Anders
E30 EVO 335
Fear This

Post by Fear This »

worre wrote:ser riktigt bra ut :!: 8)

tackar :)
Fear This

Post by Fear This »

AndersJ wrote:Surt sa räven när han måttade fel, eller åt rönnbär. Jag vet inte :)
Hur hade du tänkt bygga fästet från ramen till fjäderbenen?

hehe :)
niklas ska fixa lite plattjärn och stag åt mej.. har det ganska klart i huvet hur de kommer att se ut så de känns rätt bra de med:)
turbo_fever

Post by turbo_fever »

Lurer bare på om dette er lovlig?? Skal det bli godkjennt på veg??
Eller skal det bli en dragbil?? Veldig rått :wink:
Bmw 318i M40B18 turbo:)
Fear This

Post by Fear This »

turbo_fever wrote:Lurer bare på om dette er lovlig?? Skal det bli godkjennt på veg??
Eller skal det bli en dragbil?? Veldig rått :wink:

nja asså jag har besiktat den i höst så jag kan åka hela nästa sommar med den.. tvivlar starkt på att det går att besikta den som vanligt med den nya framvagnen men men allt går ju att lösa om man vill :wink: och nix ingen dragbil det är en gatbil, kommer fortfarande vara full inredning sen har jag en bultad halvbur som stoppas i till race.. de ska vara godkända till 9,99s har ja för mej? och det räcker för mina ändamål.. går bilen en hög 9a är de slutåkt på strippen med den för då e ja nöjd..
tack för kommentarerna förresten!
Fear This

Post by Fear This »

så byggt om skiten nu.. nu stämmer det och allt är som jag vill ha det 8)

Image
Image
Image
Image
Image
Fear This

Post by Fear This »

va uppe en sväng i garaget igår mellan fredans baksmälla och lördakvälls bravader och gjorde ett ryck.. måttade för de justerbara fästena med uniballs & slet ner och plockade isär bakvagnen.. sen vart de inte så mkt mer, drog förbi alex och kikade lite på hans motorer mm innan man va tvungen att skynda sej till bastun å dricka lite bärs :roll:
ska ev köra med niklas autronic smc i sommar då han e sugen på att byta till sm4 och han ska ut först -08 med sin dräpare så vi får se hur det blir, vore ju kul å kunna leka me de stora grabbarna på strippen 8)
robbz

Post by robbz »

klart du ska köra med manligt sprut... :wink:

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
peppe
Moderator

Post by peppe »

Börjar likna Mickes E30 nu, fan vad najs det är med stöttor fram så man kan skita i innerskärmanra.. Hmm jag måste nog kapa mer tror jag.

Då rymmer man ju monster najs grenrör.
Fear This

Post by Fear This »

robbz wrote:klart du ska köra med manligt sprut... :wink:

/mvh

hehe jo de blir nog så, känns som de kommer vara mitt sprut som begränsar motorn numera så man e fruktansvärt sugen på att köra riktigt.. sen vill jag ha launch så de blir nog perfa de där!

peppe wrote:Börjar likna Mickes E30 nu, fan vad najs det är med stöttor fram så man kan skita i innerskärmanra.. Hmm jag måste nog kapa mer tror jag.

Då rymmer man ju monster najs grenrör.

jafan! kapa på du peppe nu när du endå är i farten :)
Fido85

Post by Fido85 »

blir ju great dedär :)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Fear This

Post by Fear This »

tackar tackar & bättre blir det såfort man får lite material till fjäderbenstornen mm.. e fortfarande lite trångt i motorrummet tycker ja :wink:
E30Anders

Post by E30Anders »

Tja!!

Du e fan inte blyg med kapen :twisted:
Vad blir det för lutning på motorn i år , orginal eller m20?
Fast de e klart som du kapar behöver du kanske inte räta upp motorn för att få plats med ett vettigt grenrör och bamse snurra :wink:
För egen del så är man ju lite feg med kapen, så det blir m20 lutning för å rymma hx55:an.
Vad blir det för sprut då?
Bra jobbat för övrigt!!!

MVH/ Anders
Fear This

Post by Fear This »

E30Anders wrote:Tja!!

Du e fan inte blyg med kapen :twisted:
Vad blir det för lutning på motorn i år , orginal eller m20?
Fast de e klart som du kapar behöver du kanske inte räta upp motorn för att få plats med ett vettigt grenrör och bamse snurra :wink:
För egen del så är man ju lite feg med kapen, så det blir m20 lutning för å rymma hx55:an.
Vad blir det för sprut då?
Bra jobbat för övrigt!!!

MVH/ Anders

hehe blir samma som förra året, blir e36 lutningen, som du sa får ja lite mer plats att bygga nytt grenrör nu och turbo borde inte vara nåra större problem att få plats med nu:) sprut blir det autronic smc med dis 4 box samt m5 spolar lite kort:) borde kunna plocka ur lite pulver ur maskin i år nu tycker ja :)
niklas g

Post by niklas g »

kör du sönder min tändning/sprut, så var det sista gången du fick slagga i våran lyxvagn ska du veta :evil:
Post Reply