Kör en M50b25 med ickevaons kam på avgas och en m54b30 insugskam på insug. Har en Eaton m112 kompressor.
Innan kammarna blev bytta så höll den laddtrycket hela vägen till varvstopp och då låg det på cirka 0,9bar.
Nu efter kam bytet så laddar den 0,8bar till 4000var och efter det rasar det ner till 0,6bar och ligger där hyfsat stadigt.
Har provat tagit bort rör och filter så kompressorn får i sig luft.
Nån som har några ideer??
Tappar laddtryck efter 4000varv
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Tappar laddtryck efter 4000varv
Har ställt dom 1mm öppna i tdc. Tycker det är konstig att jag har 0,8bar när vanosen är aktiv men när den går tillbaka till 1mm öppen i tdc så sjunker det.RoDe wrote:Hur har du ställt kammarna?
Re: Tappar laddtryck efter 4000varv
Det kan inte vara så enkelt då att motorn lättare får i sig luften nu så det blir mindre ladd av den enkla anledningen att den sväljer undan luften mycket bättre? Om du bänkat före och efter så har du säkert bättre effekt nu iaf
Re: Tappar laddtryck efter 4000varv
Jo så kan det ju vara, det känns inte som att jag tappar effekt efter 4000rpm, han drar fortfarande. Men det är konstigt tycker jag att han inte längre håller trycket stadig hela vägen ut och att det blir så himla lågt på slutet.Jens92 wrote:Det kan inte vara så enkelt då att motorn lättare får i sig luften nu så det blir mindre ladd av den enkla anledningen att den sväljer undan luften mycket bättre? Om du bänkat före och efter så har du säkert bättre effekt nu iaf