BMW 535i -86 (M106 Turbo)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) 655whp 853wnm
lite grejer som man har gjort/köpt
renoverat en 130 bars servopump för ev lite lättare servo (orginal är på 110)
lite förstärkning till fästpunkten till snäckan som brukar spricka
lite bumpsteergrejer
massa fina grejer
och en skruvfilter adapter så jag kan slippa den jävla oljefilterhuset (lånad bild)
lite omlackering på diverse delar
och tillslut så monterade jag en helt nytt oanvänd M-vinge
renoverat en 130 bars servopump för ev lite lättare servo (orginal är på 110)
lite förstärkning till fästpunkten till snäckan som brukar spricka
lite bumpsteergrejer
massa fina grejer
och en skruvfilter adapter så jag kan slippa den jävla oljefilterhuset (lånad bild)
lite omlackering på diverse delar
och tillslut så monterade jag en helt nytt oanvänd M-vinge
BMW 535i -86
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) 655whp 853wnm
liten filmsnutt på en kallstartad bil (Y)
https://www.youtube.com/watch?v=D381eDR2Py8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=D381eDR2Py8" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 535i -86
- TheRoadrunner
- Posts: 65
- Joined: 25 Nov 2010, 14:34
- Location: GGVV-regionen
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) 655whp 853wnm
Riktigt nice bygge! Gillas skarpt.
En fråga angående bumpsteer spacern.. Passar adaptern/spacern som är till E34 även på en E28 spindel? Eller det kanske är samma spindel på båda?
En fråga angående bumpsteer spacern.. Passar adaptern/spacern som är till E34 även på en E28 spindel? Eller det kanske är samma spindel på båda?
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland.
BMW E28 M528i M54B30 turbo
BMW E28 M528i M54B30 turbo
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) 655whp 853wnm
Jag har e34 fjäderben och e34 styrarmTheRoadrunner wrote:Riktigt nice bygge! Gillas skarpt.
En fråga angående bumpsteer spacern.. Passar adaptern/spacern som är till E34 även på en E28 spindel? Eller det kanske är samma spindel på båda?
E34 har m12 bult under och e28 har m10
Men det finns o köpa till vanlig e28 oxå
BMW 535i -86
- TheRoadrunner
- Posts: 65
- Joined: 25 Nov 2010, 14:34
- Location: GGVV-regionen
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) 655whp 853wnm
Okej. Tack för svar.Nitro wrote:Jag har e34 fjäderben och e34 styrarmTheRoadrunner wrote:Riktigt nice bygge! Gillas skarpt.
En fråga angående bumpsteer spacern.. Passar adaptern/spacern som är till E34 även på en E28 spindel? Eller det kanske är samma spindel på båda?
E34 har m12 bult under och e28 har m10
Men det finns o köpa till vanlig e28 oxå
Jag kikade lite på deras hemsida (AKG Motorsport). Men dem har ju "bara" 13mm spacer till E28 och inte 26mm som finns till E34.
Men det kanske räcker med 13mm spacers också?
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland.
BMW E28 M528i M54B30 turbo
BMW E28 M528i M54B30 turbo
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) 655whp 853wnm
TheRoadrunner wrote:Okej. Tack för svar.Nitro wrote:Jag har e34 fjäderben och e34 styrarmTheRoadrunner wrote:Riktigt nice bygge! Gillas skarpt.
En fråga angående bumpsteer spacern.. Passar adaptern/spacern som är till E34 även på en E28 spindel? Eller det kanske är samma spindel på båda?
E34 har m12 bult under och e28 har m10
Men det finns o köpa till vanlig e28 oxå
Jag kikade lite på deras hemsida (AKG Motorsport). Men dem har ju "bara" 13mm spacer till E28 och inte 26mm som finns till E34.
Men det kanske räcker med 13mm spacers också?
Vet faktiskt inte, men borde göra nån skillnad iaf
BMW 535i -86
- TheRoadrunner
- Posts: 65
- Joined: 25 Nov 2010, 14:34
- Location: GGVV-regionen
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) 655whp 853wnm
Okej. Ja, man tycker ju det. Får nog bli att jag beställer ett kit.Nitro wrote: Vet faktiskt inte, men borde göra nån skillnad iaf
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland.
BMW E28 M528i M54B30 turbo
BMW E28 M528i M54B30 turbo
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) Reggning nästa =)
ja tjenare
nu har man ju planer för o regga bilen så man inte blir stoppad av flygande besiktning
jag har bytt allt som har med bromsar o göra (4 kolvs fram, 540 bak, e32 huvudcyl)
motorn m106 -84 e85 med programbart sprut osv
6vxl m3 låda med e34 540 kardan
coilovers (om det gäller)
ska montera m5 e34 styrsnäcka men mindre varv och förstärka fästet till snäckan
sen problemet e
öppet wg (blir nog in i dp istället) BYGG IN
org bakvagn (fan gör man här=/) "BYGG OM TILL E34"
ingen kat ( motorn e ju 84 o då fanns det ingen kat?)
vad får man mer göra? har frågat runt och varit rätt så jobbig för vissa och tänkte fråga här med
tack
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... &start=136" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... ysatorkrav" onclick="window.open(this.href);return false;
nu har man ju planer för o regga bilen så man inte blir stoppad av flygande besiktning
jag har bytt allt som har med bromsar o göra (4 kolvs fram, 540 bak, e32 huvudcyl)
motorn m106 -84 e85 med programbart sprut osv
6vxl m3 låda med e34 540 kardan
coilovers (om det gäller)
ska montera m5 e34 styrsnäcka men mindre varv och förstärka fästet till snäckan
sen problemet e
öppet wg (blir nog in i dp istället) BYGG IN
org bakvagn (fan gör man här=/) "BYGG OM TILL E34"
ingen kat ( motorn e ju 84 o då fanns det ingen kat?)
vad får man mer göra? har frågat runt och varit rätt så jobbig för vissa och tänkte fråga här med
tack
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... &start=136" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... ysatorkrav" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 535i -86
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) Reggning nästa =)
Ta kontakt med din närmste sfrobesikningsman http://sfro.com/besiktningsman/sfro-s-besiktningsman" onclick="window.open(this.href);return false;Nitro wrote:ja tjenare
nu har man ju planer för o regga bilen så man inte blir stoppad av flygande besiktning
jag har bytt allt som har med bromsar o göra (4 kolvs fram, 540 bak, e32 huvudcyl)
motorn m106 -84 e85 med programbart sprut osv
6vxl m3 låda med e34 540 kardan
coilovers (om det gäller)
ska montera m5 e34 styrsnäcka men mindre varv och förstärka fästet till snäckan
sen problemet e
öppet wg (blir nog in i dp istället)
org bakvagn (fan gör man här=/)
ingen kat ( motorn e ju 84 o då fanns det ingen kat?)
vad får man mer göra? har frågat runt och varit rätt så jobbig för vissa och tänkte fråga här med
tack
1111
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) Reggning nästa =)
Ett tips är att köpa SFRO:s bygghandbok så får du svar på det mesta.
ett stort problem lär väl bli kravet på max 15kw per 100kg..
ett stort problem lär väl bli kravet på max 15kw per 100kg..
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) Reggning nästa =)
Du får nog inte byta till en motor som inte har katt original.. säg att det är en turbo/etanol konverterad m30b35.
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo) Reggning nästa =)
lite uppdatering e aldrig fel
pulverlackad lite saker
riktigt skit o slipa
fick igång alpina displayen
lite bättre dragning av tändkablar
lite bättre orginal värmeskydd till huven
EV14 1300cc
liten tävling =)
M5 E28 bagagerumsklädsel
pulverlackad lite saker
riktigt skit o slipa
fick igång alpina displayen
lite bättre dragning av tändkablar
lite bättre orginal värmeskydd till huven
EV14 1300cc
liten tävling =)
M5 E28 bagagerumsklädsel
BMW 535i -86
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo)
Vad var det för jäkla Bonnutställning där den ruttna A3an vann peoles?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo)
haha Japan Vs German träff nåntingerikjakan wrote:Vad var det för jäkla Bonnutställning där den ruttna A3an vann peoles?
BMW 535i -86
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo)
Men det var ju en japansk audi såg det ut som
Re: BMW 535i -86 (M106 Turbo)
Fint !!