Hallestrand wrote:jag har svetsat 10mm klackar på gaffeln. monterat men kopplar inte ut.
tipps på hur jag ska gå vidare för att få de att funka..??
m50 med m20 hjul och 618 med sinter.
Luftat ordentligt? Tipps är att justera ut gaffeln på motsatt sida slavcylindern.
Mäta med grejerna löst fungerar också bra.
Mvh
har gjort enligt guiden på i denna tråd, har gjort mig en justering på motsatt sida. Oavsett om jag förlänger slavpinnen och justerar ut gaffeln på justeringen så får jag inte i en växel. pedalen känns bra.
Har 10mm klackar på gaffeln, funkar ej.
Har provat 10mm klackar och 1 cm extra på vardera sida av gaffeln.
Har provat 10mm klackar och 2 cm extra på vardera sida av gaffeln.
Inget få den att funkar. Har luftat enligt konstens alla regler. kommer INGEN luft. har säker förbrukat 5 liter bromsvätska. Slavcylindern är ny.
Blir tokig.
Lådan har åkt upp och ner 3 gånger nu. Börjar tröttna.
Skillnaden på Original koppligspacket med svänghjul och eftermarknadens är ganska exakt 2 cm.
Köp med http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false; detta svänghjul
618 tryckplatta o sinter.
Bmw e34 525 turbo. Fekzen edition. 330whp
Bmw e39 528 turbo. 505whp
Hallestrand wrote:jag har svetsat 10mm klackar på gaffeln. monterat men kopplar inte ut.
tipps på hur jag ska gå vidare för att få de att funka..??
m50 med m20 hjul och 618 med sinter.
Luftat ordentligt? Tipps är att justera ut gaffeln på motsatt sida slavcylindern.
Mäta med grejerna löst fungerar också bra.
Mvh
har gjort enligt guiden på i denna tråd, har gjort mig en justering på motsatt sida. Oavsett om jag förlänger slavpinnen och justerar ut gaffeln på justeringen så får jag inte i en växel. pedalen känns bra.
Har 10mm klackar på gaffeln, funkar ej.
Har provat 10mm klackar och 1 cm extra på vardera sida av gaffeln.
Har provat 10mm klackar och 2 cm extra på vardera sida av gaffeln.
Inget få den att funkar. Har luftat enligt konstens alla regler. kommer INGEN luft. har säker förbrukat 5 liter bromsvätska. Slavcylindern är ny.
Blir tokig.
Lådan har åkt upp och ner 3 gånger nu. Börjar tröttna.
Skillnaden på Original koppligspacket med svänghjul och eftermarknadens är ganska exakt 2 cm.
Köp med http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false; detta svänghjul
618 tryckplatta o sinter.
Har du provat utan klackar på gaffeln? Första tanken som slog mig var efter det du beskrev var att tryckplattan kanske ligger lite i tryck och sintern "slirar" och därför inte ger någon drivning?
Något du skulle provat är att låta den stå ett par timmar och sedan koppla. Funkar det då så kan det vara huvudcylinder som läcker
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
1: Slå gänga och sätt gängstav på mothållets sida. Gör spår i en mutter för stålbygeln till gaffeln. Alternativt sätt original plastplupp på gängstaven.
2: Hålsåga ett inspektionshål.
3: Förläng slavpinnen ungefär lika mycket som de olika kopplingspaketen skiljer. hellre lite för lång än för kort för man kortar enkelt till den pedalkänsla man önskar utan att riva lådan.
4: Flukta så att kopplingsgaffeln är rak.
5: Klart för provkörning och eventuell kortning av slavpinne om man tycker pedalen tar hemskt högt upp.
Någon som vet om det finns stödlager som är lika "låga" som den till vänster till Bmw 330/530d kardanen? Jag har från 330d så vet någon om 530in är annorlunda skulle det vara bra.. 35mm är lagerbanan om det finns något annat som passar!
mister_tuned wrote:Någon som vet om det finns stödlager som är lika "låga" som den till vänster till Bmw 330/530d kardanen? Jag har från 330d så vet någon om 530in är annorlunda skulle det vara bra.. 35mm är lagerbanan om det finns något annat som passar!
Prøver å finne kardan som passer gs5 39dz i e36.
Har tidligere kjørt med 320z låda og 3.0 m3 kardan.
Kjøpte en m3 3.2 kardan, men den er 10cm kortere enn 3.0.
Og forskjell på gs5 lådan og 320z er ca 6-7 cm.
Derav blir kardan 3cm for kort.
Trodde man kunne justere lengden på kardan, men det er ikke mulig på m3 kardanger.
m50b30 wrote:Prøver å finne kardan som passer gs5 39dz i e36.
Har tidligere kjørt med 320z låda og 3.0 m3 kardan.
Kjøpte en m3 3.2 kardan, men den er 10cm kortere enn 3.0.
Og forskjell på gs5 lådan og 320z er ca 6-7 cm.
Derav blir kardan 3cm for kort.
Trodde man kunne justere lengden på kardan, men det er ikke mulig på m3 kardanger.
Tjenare vet inte om ni har nämnt det. men jag ska bygga om min bmw e36 325td alltså m51d25 automat till manuell och undrar bara vilka lådor och kardaner jag kan använda för att få detta att gå ihop? Alltså vilka manuella lådor passar till m51d25? tack på förhand!
jag skulle vilja ha i min 2.65 utväxling från 525tds i min m535 E28 diff, är det någon som vet om det går?
mvh Jocke
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag finner det väldigt osannolikt att det skulle fungera. 2.64 diffen är ju 188 och 535diffen är ju en 210 diff. Vill du ha lägre utväxling är det nog större chans att 2.93 utväxlingen från e34 540iaf kan passa. Lovar dock inget för jag har inte provat själv
ja, kanske inte bult on, men vad skiljer dem åt, funderar om man kan frasa till nån adapter platta om offset inte stämmer o.s.v. kanske lammellpaketet inte ens får plats i kronhjulet?
suger hårt med 5vxld zf och 3.07
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Har du testat om 525tds diffen passar i din brygga? Den är väl bultad uppifrån den med. I så fall är det väl bara skaffa fram en bromsad sån diff istället?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;