Hvor mye hk orker originale coiler

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
driftkids

Hvor mye hk orker originale coiler

Post by driftkids »

Hvor mye hk klarer originale m50 coiler før man begynner og få problem. Tenker og kjøre emu sprut siden det har innebygget tenningsforsterker. Hvilken plugger anbefales. Tar sikte på omkring 500hk
Danneeandersson

Re: Hvor mye hk orker originale coiler

Post by Danneeandersson »

Mina spolar sa ifrån vid 660whp i bänken. M50b30. Har satt dit Bosch p65 spolar nu :)
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Sankan

Post by Sankan »

Kör bremi m50 original orkar med mina 820 whp och har ej sagt ifrån än. Bremi eller bosch original spolar ska man använda för det är de 2 som pallar med
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
Danneeandersson

Mina spolar jag körde med hette nåt på x.. Bytte till Bosch spolar i bänken o dom va sämre, men kanske hade en dålig uppsättning bara 8)
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
TreLingon

Post by TreLingon »

Åker bremi... 715 whp utan problem
Bullen!

Post by Bullen! »

Det bör tilläggs att även om en originalspole funkar. Så är den väldigt nära att inte klara tända vid cylindertrycken man har över 700hk.

Bosch p65 klarade tända en potent 3l turbomaskin på lambda 0,6. Dom är riktigt bra och de är billiga också.
Danneeandersson

Jag är riktigt nöjd med dem Bullen :) passar perfekt när man kör pnp sprut med inbyggda tändsteg :)
Sankan

Post by Sankan »

Bullen!: Kör som sagt med Bremi, 820whp i ppfs rullar. Har inte ens knackat in gapen på stiften, efter att ha ändrat om lite grejer tills i år var jag ner på 9.9 afr när jag gasa och ska in till Ärtan imorgon för att gå över mappen men det jag mena med afr 9.9 var att den inte ens misstände till då! Så mina bremi verkar fungera riktigt bra iallafall :wink: OBS jag logga och testa för att se över vid en gasning. Kör ej runt och gasar med 9.9 i afr vid last. 10 afr = 0.68 lambda
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
Post Reply