Ecumaster

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: Ecumaster

Post by Silverboy »

Eller är stegen i EMU så kraftfulla att det nog inte är problem med cbr och 550hk?
( fattar inte ett dugg om hur det här funkar tyvärr)
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: Ecumaster

Post by cerveza »

Silverboy wrote:Eller är stegen i EMU så kraftfulla att det nog inte är problem med cbr och 550hk?
( fattar inte ett dugg om hur det här funkar tyvärr)
Stegen i EMU tänder lätt 12-1400hk med bra spolar. Har ingen specifikation på hur många mJ CBR spolarna är på.
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: Ecumaster

Post by Silverboy »

Har en sånn nu. Men det finns ingen digital inputs till t.ex. boost switch? (måste använda analog eller kan man välja boost-table från tablet app?)

Jag skulle hatt några fler inn och utgångar.. finns extension?

Har använd alla aux och injector utgångar, men saknar till spjeld i innsug, och extra input till traction och ALS.
Dock inte hittat/kollat om jag kan använda typ cam#2 til brytare..?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
E30Anders
Posts: 1182
Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad

Re: Ecumaster

Post by E30Anders »

Man kan använda cam#2 till brytare, finns info på sida 35 i manualen.

Mvh/ Anders
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: Ecumaster

Post by Silverboy »

Ah.. blind! Det löser opp 1 extra inngång :) tackar!
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
dre racing@
Posts: 726
Joined: 18 Sep 2008, 16:43
Location: Flisa, Norge

Re: Ecumaster

Post by dre racing@ »

m50Kristo wrote:Ja det är det :D ett jädrans oljud på tomgång!
oljud på tomgång? är det din zf låda som låter?
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
User avatar
Bronto
Posts: 109
Joined: 16 Nov 2009, 12:30

Re: Ecumaster

Post by Bronto »

Hej!

Jag tänkte att jag skulle styra min S54 med ett EMU Black men sitter nu och funderar på om det kan klara det jag önskar. Rekommendationen om man läser i manualen så ska Vanosen styras via H-Bridge utgångarna (+12V) precis som dem gör med standard ECU. Men det ska även DBW göra.

Först tänkte jag så här... Men det går ju såklart inte då jag kom till inkopplingen av DBW... :roll:

Utgångar:
AUX 1 = Main relay
Aux 2 = Tacho output
Aux 3 = Fuel pump relay
Aux 4 = Electric fan relay
Aux 5 =
Aux 6 =

H-Bridge # 1A = Vanos Retard
H-Bridge # 1B = Vanos Advance
H-Bridge # 2A = Vanos Retard
H-bridge # 2B = Vanos Advance

Ska man istället styra vanosen via Low side?

AUX 1 = Main relay
Aux 2 = Tacho output
Aux 3 = Vanos Retard
Aux 4 = Vanos Advance
Aux 5 = Vanos Retard
Aux 6 = Vanos Advance

H-Bridge # 1A = DBW
H-Bridge # 1B = DBW
H-Bridge # 2A = Electric fan relay
H-bridge # 2B = Fuel pump relay

Tacksam om någon har bra inputs och kan reda ut mina funderingar.
Rasmus Hallberg 072-742 75 27
Post Reply