325 e36 går dåligt.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
325 e36 går dåligt.
tjena!
bilen min har helt plötsligt fått ett fnatt!
ibland så går den inte alls bra på låga varv, den blöddrar och "motar" och smäller i luft burken och lyckas man få upp den i lite varv så går den hur bra som helst på högre varv..
detta händer "bland"
och det händer oftast efter man dragit ur den lite.
och en annan sympton jag har märkt är att det kan få för sig att dra mycke soppa! (enligt ekonomi mätaren) 1,4 liter milen vid 90 kmt på 5:ans växel på raksträcka är på tok för mycke!
kan det vara nått med luftmassemätaren?
bilen är även chippad sen snart 1år tillbaka, kan det strula kanske?
MYCKET tacksam för goda tips!
MVH
bilen min har helt plötsligt fått ett fnatt!
ibland så går den inte alls bra på låga varv, den blöddrar och "motar" och smäller i luft burken och lyckas man få upp den i lite varv så går den hur bra som helst på högre varv..
detta händer "bland"
och det händer oftast efter man dragit ur den lite.
och en annan sympton jag har märkt är att det kan få för sig att dra mycke soppa! (enligt ekonomi mätaren) 1,4 liter milen vid 90 kmt på 5:ans växel på raksträcka är på tok för mycke!
kan det vara nått med luftmassemätaren?
bilen är även chippad sen snart 1år tillbaka, kan det strula kanske?
MYCKET tacksam för goda tips!
MVH
powerpak wrote:kolla om du har olja i tändstiftsbrunnarna när du ändå är och gräver. annars tippar jag på spolarna.
bilen har gått illa förut också, hackade och gick illa på lågvarv lite liknade som den går nu.. då köpte jag nya tändstift och när jag skulle montera dom så såg jag att det var olja i tändstiftbrunnen närmast v-lådan,
fick en tanke då att "nån" tidigare kanske har spillt vid sidan av när dom fyllt olja vilket kan ha orsaka detta... så jag torkade ur och blåste rent sen satt i nya stiften och bilen gick bra sen.
ska ta upp spolarna och kolla och även kolla om det är nå överslag.
idag var jag ute och körde och även gasade lite MEN inget fel idag gick kalas bra, förutom "ibland" ojämn tomgång.
kan även få för sig att lukta illa när problemet uppstår.... luktar inte katalysator utan nått annat!