Motorkuddar E30.
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
- Strandholm
Motorkuddar E30.
Eftersom motorkuddarna på e30 går sönder utan att man knappt petar på dom så skulle det nog sitta fint med något mer tollerant ämne änn gummi.
Vill dock inte att det skall vara tokstummt. Är endast ute efter motorkuddarna, resten av bilen bryr jag mig inte om. Vill behålla den lilla komforten som är kvar.
Så vad har ni att erbjuda mig?
Nylon låter vettigast i mina öron, någon som har ett par liggandes för en resonabel penning? Eller något annat skoj?
Vill dock inte att det skall vara tokstummt. Är endast ute efter motorkuddarna, resten av bilen bryr jag mig inte om. Vill behålla den lilla komforten som är kvar.
Så vad har ni att erbjuda mig?
Nylon låter vettigast i mina öron, någon som har ett par liggandes för en resonabel penning? Eller något annat skoj?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Nylon/Delrin/Pom eller vad det nu kan tänkas heta blir stumt... Volvo Valp har små fina och stumma kuddar. Är 70mm i ena änden och 50mm i andra, 25mm höga. Kommer dock inte ihåg hur höga originalkuddarna är till 325:orna, kan dock behöva vara högre än 25mm men om det inte är mycket högre än så går det ju alltid att lägga en stor tjock bricka på 5mm per sida.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Strandholm
- Strandholm
- Strandholm
- Strandholm
Delrin är precis lika illa som att köra med aluminium, förutom att det är ännu lättare att svarva
Det blir mao riktigt stumt speciellt då du kommer att skruva fast "kuddarna" med genomgående skruv som förmedlar alla vibrationer från motorn...
MVH jonas
Det blir mao riktigt stumt speciellt då du kommer att skruva fast "kuddarna" med genomgående skruv som förmedlar alla vibrationer från motorn...
MVH jonas
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Strandholm
M3JONAS wrote:Delrin är precis lika illa som att köra med aluminium, förutom att det är ännu lättare att svarva
MVH jonas
Så tell me... What should i do then ?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.