Problem med bränsle system, tappar tryck

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
baumii

Problem med bränsle system, tappar tryck

Post by baumii »

Tjenare, hade min första bankörning igår på bos träffen där jag upptäckte något knas med mitt bränsle system och jag kan inte klura ut vad det är så hoppas ni har idéer..
Har 50l fuelcell, där den billiga modellen 044 matar en catch, därefter två äkta 044or till motorn, bränsle kyl på returen från motorn.
Efter typ 5 varv på Mantorp tappar jag bränsle tryck från 3,5 bar till 2,9 på tomgång nu då och det låter på pumparna som att dom suger torrt. Låter man bilen stå 20min så funkar allt igen i 5 varv. Har AN8 rätt igenom, filter före pump på matarpumpen och efter pumpar på dom till motorn. Vad kan vara galet? Väldigt tacksam för tips
Jens92

Re: Problem med bränsle system, tappar tryck

Post by Jens92 »

Har du pumparna sitter högre än catchen? Vart leder du returen från railen? till catchen eller fuelcellen?
baumii

Post by baumii »

Nej pumparna sitter inte högre än catchen, och returen från railen leds in i catchen.
Första körningen gick klockrent då det var full tank.
baumii

Post by baumii »

Kan de va så dumt att då tanken var full klarade mina äkta 044or suga igenom catchen då bränslenivån var högre än catchen vi det tillfället. och vid mindre bränsle och min oäkta pump blev varm ger den upp och mina äkta inte kan suga igenom catchen så jag får fulltryck? Bara spånar här :P Felet är ju inte konstant så det är svårt att felsöka
Sunn

Post by Sunn »

har du avluftning på fuelcellen så det inte blir undertryck i den?
baumii

Post by baumii »

Har en AN8 Roll Over ventil som avluftning. Funderat på om det är lite klent men då borde trycket öka igen då man står still på tomgång
St3v3

Post by St3v3 »

Har du filter före den första pumpen? Inte helt ovanligt att det lossnar tankskum och åker in i pumpar
V8
baumii

Post by baumii »

Japp har filter före pumpen som är väldigt nytt, har säkert kört 50 mil med bilen på gata utan att skum har satt igen filtret.
Detta var första bankörningen med mycket Gasa, bromsa, gasa bromsa. Innan har det bara varit korta snabba pull.
Post Reply