BMW e36 330 turbo -91 drifting

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
_2499
Posts: 961
Joined: 07 Sep 2010, 19:10
Location: Karlskrona

Re: BMW e36 330 turbo -91 drifting

Post by _2499 »

I väntan på att toppen ska komma tillbaka har jag hållit på med små karossgrejer som jag hoppat över. Nu är det inte mycket som återstår :)

Image
Image
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: BMW e36 330 turbo -91 drifting

Post by Nisse Järnet »

Snyggt!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
_2499
Posts: 961
Joined: 07 Sep 2010, 19:10
Location: Karlskrona

Re: BMW e36 330 turbo -91 drifting

Post by _2499 »

Nisse Järnet wrote:Snyggt!
Tackar! :mrgreen:

Nu är toppen tillbaka och ditskruvad. 1mm oversize på nya ventiltallrikarna så min toppgubbe tyckte vi (han) skulle ta upp mer i kanalerna, så det tog sin lilla tid :) Även fått rätsida med strulande kamsynk, tps och vattentemp. Liten värmeplåt lyckades jag knacka till med. Nu är det endast kopplingen som återstår att fixa inför mappning.


Image
m50b30
Posts: 284
Joined: 06 Feb 2014, 16:46

Re: BMW e36 330 turbo -91 drifting

Post by m50b30 »

Wow. Ser veldig bra ut!

Bare en liten heads up, hvis du har liten borr og bruker de minste cooperringene og oversize ventiler så kan de ta I ringene.
Gjorde det feil på min, så må byta ringene. :)
User avatar
_2499
Posts: 961
Joined: 07 Sep 2010, 19:10
Location: Karlskrona

Re: BMW e36 330 turbo -91 drifting

Post by _2499 »

m50b30 wrote:Wow. Ser veldig bra ut!

Bare en liten heads up, hvis du har liten borr og bruker de minste cooperringene og oversize ventiler så kan de ta I ringene.
Gjorde det feil på min, så må byta ringene. :)
Tackar för infon :)

Åker 85mm borr med 86mm ringar.
User avatar
Cortex
Posts: 266
Joined: 29 Jan 2013, 06:11
Location: Ulricehamn

Re: BMW e36 330 turbo -91 drifting

Post by Cortex »

Vad kör du för presskoppling till Nuke railen? är det JIC koppling?
Robin Jacobsson

Ulricehamn
0727170778
Kör:
E28
Ford sierra :)
User avatar
_2499
Posts: 961
Joined: 07 Sep 2010, 19:10
Location: Karlskrona

Re: BMW e36 330 turbo -91 drifting

Post by _2499 »

Cortex wrote:Vad kör du för presskoppling till Nuke railen? är det JIC koppling?
Stämmer bra JIC kopplingar på hela bilen.
User avatar
Cortex
Posts: 266
Joined: 29 Jan 2013, 06:11
Location: Ulricehamn

Re: BMW e36 330 turbo -91 drifting

Post by Cortex »

Okej! snyggt! vad använder du för slang? vart köper du presskopplingarna? funderar starkt över detta också :)
Robin Jacobsson

Ulricehamn
0727170778
Kör:
E28
Ford sierra :)
User avatar
_2499
Posts: 961
Joined: 07 Sep 2010, 19:10
Location: Karlskrona

Re: BMW e36 330 turbo -91 drifting

Post by _2499 »

Tackar! Allt kommer från Hydroscand. Multioil heter slangen. Skall vara kombitabel med e85 enligt utsago, men det återstår att se. Har sett och testat en del e85 slangar som inte hållt måttet.
User avatar
_2499
Posts: 961
Joined: 07 Sep 2010, 19:10
Location: Karlskrona

Re: BMW e36 330 turbo -91 drifting

Post by _2499 »

Då vart det mappat och klart. Vilken känsla! Bortsett från två sprängda vattenslangar, en snesvetsad växellåda och lite blandade grejer som vibrerade bort gick det smärtfritt :)

Resultatet: 604.98whp & 828.56wnm med riktigt mysigt register :mrgreen:

Image
Image
Post Reply