Hej!
En fråga, ni som kör större pumpar på era överladdade M54b30, har ni varit tvungna att gå upp i säkringsstorlek på bränslepumpen?
Hur mycket vågar man gå upp? 20A? 30A?? Någon som vet hur mycket kablarna tål innan de börjar bråka?
Jag kör en intank walbro 450 på E85, nyligen uppstartad och något hände troligtvis med säkringen igårkväll, har inte hunnit plocka ner och kontrollera exakt vad som skett men misstänker starkt att säkringen sagt upp sig.
Tack på förhand!
E46 M54 Walbro 450 Säkringsfråga
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: E46 M54 Walbro 450 Säkringsfråga
Kollar man flödesschema så ska den inte dra mer än 24A, men hur grova är kablarna? Kolla de innan du byter till större säkring.
Här kan du kolla om du känner dig osäker hur många kvadrat du ska ha och vad de klarar av: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124848" onclick="window.open(this.href);return false;
Här kan du kolla om du känner dig osäker hur många kvadrat du ska ha och vad de klarar av: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124848" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING
Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING
Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
Re: E46 M54 Walbro 450 Säkringsfråga
Du måste dra grövre kablar via ett externt relä med 2.5 kvadrat kablar och 30 amp säkring. Original kablar går INTE.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: E46 M54 Walbro 450 Säkringsfråga
Tack för snabbt svar!
Det visade sig vara relät som tagit stryk, fungerade klockrent när jag bytte relä. Ska byta till grövre kablar och kraftigare relä.
Stort tack!
Det visade sig vara relät som tagit stryk, fungerade klockrent när jag bytte relä. Ska byta till grövre kablar och kraftigare relä.
Stort tack!