Hej! Har ett problem efter byte till vag spolar. Får ingen gnista! Dwell tiden är korrigerad pga dom inbyggda tändstegen!
Hr även provat att löda bort tändstegen i boxen, lättat på kontaktstiften bara. Utan framgång! Hur blir det med sänkt dwell och bortlödda tändsteg? Måste den ökas igen då?
Mvh
Problem: vag spolar på m50 med vipec pnp.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Problem: vag spolar på m50 med vipec pnp.
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Re: Problem: vag spolar på m50 med vipec pnp.
Har du kopplat spolarna rätt? Du vet väl att den "vanliga" längre modellen (som man använder i m50) inte kopplas lika som dom korta som man kör i Supra tex.
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: Problem: vag spolar på m50 med vipec pnp.
Yes, dom var rättkopplade! Det lirade inte med dem inbyggda tändstegen i v44 boxen helt enkelt. Monterade nu Bosch p65 spolar istället och bilen fungerar bra!
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.