Problem: vag spolar på m50 med vipec pnp.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Danneeandersson
Posts: 989
Joined: 03 Sep 2011, 14:52
Location: Finspång

Problem: vag spolar på m50 med vipec pnp.

Post by Danneeandersson »

Hej! Har ett problem efter byte till vag spolar. Får ingen gnista! Dwell tiden är korrigerad pga dom inbyggda tändstegen!

Hr även provat att löda bort tändstegen i boxen, lättat på kontaktstiften bara. Utan framgång! Hur blir det med sänkt dwell och bortlödda tändsteg? Måste den ökas igen då?

Mvh
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Re: Problem: vag spolar på m50 med vipec pnp.

Post by Konny »

Har du kopplat spolarna rätt? Du vet väl att den "vanliga" längre modellen (som man använder i m50) inte kopplas lika som dom korta som man kör i Supra tex. :P
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Danneeandersson
Posts: 989
Joined: 03 Sep 2011, 14:52
Location: Finspång

Re: Problem: vag spolar på m50 med vipec pnp.

Post by Danneeandersson »

Yes, dom var rättkopplade! :) Det lirade inte med dem inbyggda tändstegen i v44 boxen helt enkelt. Monterade nu Bosch p65 spolar istället och bilen fungerar bra! :)
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Post Reply