Jockes E28

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Vipe
Posts: 314
Joined: 28 Feb 2006, 02:53
Location: Mo i Rana, Norge

Re: Jockes E28. 780whp is-åka :)

Post by Vipe »

Ballt! 8)

Färdig is-dubb-kit, eller har du slipat till bultar själv? Isf, vart hitta, och "spec"?
1995 BMW 328i 600whp/800nm
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. 780whp is-åka :)

Post by JockE28 »

Det är egenslipade skruv. Har en video på instagram som jag kan tagga dig i om du vill se hur jag gjorde..

Jävla bra fästeImage
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Vipe
Posts: 314
Joined: 28 Feb 2006, 02:53
Location: Mo i Rana, Norge

Re: Jockes E28. 780whp is-åka :)

Post by Vipe »

Det hadde varit trevligt, Vipe84 om du orkar tagga mig :)
Finns det film på körningen också? :twisted:
1995 BMW 328i 600whp/800nm
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. 780whp is-åka :)

Post by JockE28 »

Vipe wrote:Det hadde varit trevligt, Vipe84 om du orkar tagga mig :)
Finns det film på körningen också? :twisted:

Kommer ut en gopro film senare. Finns ett klipp från första varvet på instagram också. Taggar dig där.
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. 780whp is-åka :)

Post by JockE28 »

Fastnade i tidningen visst :lol:


Image

70km/h :mrgreen: "kan vara"

Image
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. 780whp is-åka :)

Post by JockE28 »

524td.


HELLO.

Jag är i full gång med renoveringen av tjejens 524td som skall ut till våren. Den får lite ny plåt och färg just nu :)

Hemma på hyllan ligger det bakvagn med skivbromsar. 740 frambromsar. en extra dieselpump. en renoveringsbar pt5858 och en 6vxld låda från 320D...

Mina tankar är att skrämma upp den lite. Men vad är lämpligt att göra?. Finns cooperring till dem. Eller är det MLS som gäller?
Alternativt oringa topplock? Vill helst inte klabba för mycket med den. Kanske mer värt att slänga i en 525tds med min extra mek pump och behålla motorn som sitter orginal..

En tanke jag har är att byta till mls eller Cooper bygga eget grenrör med fläskigt avgas. Samt uppgradera till 12 mm munstycke i pumpen. Klarar stakar och kolvar låt säga 300 hp?

:D

Image

Image

Image

Image


Toppackning? hållbarhet? Måste bytas. Behöver inte bytas. HIT ME!
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Emppu
Posts: 143
Joined: 05 Sep 2012, 13:33
Location: Gällivare

Re: Jockes E28. 524td +5858 = PANG?

Post by Emppu »

70km/h kan vara roligt, men det kan även 130 :lol:
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. 524td +5858 = PANG?

Post by JockE28 »

Emppu wrote:70km/h kan vara roligt, men det kan även 130 :lol:

Haha japp. Hade 150 ut ur böjarna ^^ rensade med en motorcykel som hade 200 på bakhjulet på rakan. Han hängde inte med :mrgreen:
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
PlåtisDenton
Posts: 114
Joined: 29 Oct 2010, 21:10
Location: borås

Re: Jockes E28. 780whp is-åka :)

Post by PlåtisDenton »

JockE28 wrote:524td.


HELLO.

Jag är i full gång med renoveringen av tjejens 524td som skall ut till våren. Den får lite ny plåt och färg just nu :)

Hemma på hyllan ligger det bakvagn med skivbromsar. 740 frambromsar. en extra dieselpump. en renoveringsbar pt5858 och en 6vxld låda från 320D...

Mina tankar är att skrämma upp den lite. Men vad är lämpligt att göra?. Finns cooperring till dem. Eller är det MLS som gäller?
Alternativt oringa topplock? Vill helst inte klabba för mycket med den. Kanske mer värt att slänga i en 525tds med min extra mek pump och behålla motorn som sitter orginal..

En tanke jag har är att byta till mls eller Cooper bygga eget grenrör med fläskigt avgas. Samt uppgradera till 12 mm munstycke i pumpen. Klarar stakar och kolvar låt säga 300 hp?

:D

Image

Image

Image

Image


Toppackning? hållbarhet? Måste bytas. Behöver inte bytas. HIT ME!

Riktigt Nice :) det där lär hon bli nöjd över.
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. 524td +5858 = PANG?

Post by JockE28 »

Ja det hoppas jag... hon gillar sin e28. Hon vart helt förkrossad när jag sålde M535 an så jag vart tvungen och skaffa en ny till henne :p
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
PlåtisDenton
Posts: 114
Joined: 29 Oct 2010, 21:10
Location: borås

Re: Jockes E28. 524td +5858 = PANG?

Post by PlåtisDenton »

JockE28 wrote:Ja det hoppas jag... hon gillar sin e28. Hon vart helt förkrossad när jag sålde M535 an så jag vart tvungen och skaffa en ny till henne :p
Haha hon har dig i sina klor :))
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. 524td +5858 = PANG?

Post by JockE28 »

Slipa slipa slipa...

Vad tror folk om m54b30 vev i en m21 :mrgreen:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28or. M50B30 turbo och 524td

Post by JockE28 »

Tänkte göra ett försök till att regga min vita...

Någon som har lite inputs ang det?

Söker en pt5558 med t3 fläns :D
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28or. M50B30 turbo och 524td

Post by JockE28 »

Bytt om till sommar outfit. Sänkt. Tvättat och polerat.
Samt byggt ny bazooka :)

Ställde sedan bilen på vågen

Image
ImageImageImageImage

Sen ställde jag den på vågen. Vägde in på 1380kiloImageImage
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28or. M50B30 turbo och 524td

Post by JockE28 »

Någon som vet om e32 740 huvudbromscylinder är samma/passar som 750i eller 735i

Vet om en 740 som står nämligen...
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Nitro
Posts: 365
Joined: 10 Dec 2006, 22:33
Location: Malmö

Re: Jockes E28or. M50B30 turbo och 524td

Post by Nitro »

JockE28 wrote:Någon som vet om e32 740 huvudbromscylinder är samma/passar som 750i eller 735i

Vet om en 740 som står nämligen...
kolla så det står 25 på cylindern under bromsvätskebehållaren, då e den biffiga varianten
BMW 535i -86
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28or. M50B30 turbo och 524td

Post by JockE28 »

Nitro wrote:
JockE28 wrote:Någon som vet om e32 740 huvudbromscylinder är samma/passar som 750i eller 735i

Vet om en 740 som står nämligen...
kolla så det står 25 på cylindern under bromsvätskebehållaren, då e den biffiga varianten

Men det är ingen risk att det är hydrauliskt piss? Har 5 mil dit för att kolla. Ägaren är i Thailand ett tag...
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply