M5 s38b36 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: M5 s38b36 turbo

Post by TheLeaf »

motec wrote:
TheLeaf wrote:Sätt en anslutning i varje spjäll och dra till en vacuum station så du får stabilt vacuum sen ansluter du btr och map givaren där
Kan man få ostabilt vakum pga vart man tar det? det är ju inte olika vakum vid varje spjäll :)

Nej, menar inte att man får olika vacuum i varje spjäll men om man tar från anslutningarna på bilden kan man väl få de eller är de en vacuum kanal som samlar ihop vacuumet från alla spjällen? :)
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
Fredzze
Posts: 94
Joined: 01 Dec 2012, 00:00

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Fredzze »

TheLeaf wrote:
motec wrote:
TheLeaf wrote:Sätt en anslutning i varje spjäll och dra till en vacuum station så du får stabilt vacuum sen ansluter du btr och map givaren där
Kan man få ostabilt vakum pga vart man tar det? det är ju inte olika vakum vid varje spjäll :)

Nej, menar inte att man får olika vacuum i varje spjäll men om man tar från anslutningarna på bilden kan man väl få de eller är de en vacuum kanal som samlar ihop vacuumet från alla spjällen? :)
Jag tror det går vakuumkanaler mellan varje så det borde gå lika bra att ta från någon av dom nipplarna på bilden men är lite osäker..
User avatar
Dajb
Posts: 2670
Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Dajb »

Ta 6mm anslutningarna på varje och kör ihop det med y kopplingar till 1 rör och in i en vakumstation? borde väll va smidigast så får du stabilt och bra vakum, samt att de tar bara upp en plats i stationen?

mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Re: M5 s38b36 turbo

Post by St3v3 »

Jag har då för mig att det var stabilt signal utan fladder när vi kopplade in mapsensor på originaluttagen på min sugis. Original BTR är ju kopplad där också
V8
Fredzze
Posts: 94
Joined: 01 Dec 2012, 00:00

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Fredzze »

Hej!
har lite problem med mina nya tändstift Bosch silver xr4cs (till vänster) som har 11/16" mutter istället för dom gamla stiften som har vanlig 16 mutter. Så 11/16" hylsan går inte ner i brunnen till dom nya stiften..
jag vet att det är andra som kör med dessa stiften på s38 så tänkte höra hur ni har gjort??

Image

Mvh Fredde
User avatar
Lofqvist
Posts: 297
Joined: 12 Jun 2011, 12:47
Location: Ängelholm

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Lofqvist »

samma på s50... jag svarvade ner hylsan lite så funkar de kanon :)
Dragbil: bmw 335i touring
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
Fredzze
Posts: 94
Joined: 01 Dec 2012, 00:00

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Fredzze »

Lofqvist wrote:samma på s50... jag svarvade ner hylsan lite så funkar de kanon :)
Okej då blir de till att svarva ner den lite :) tack!
Fredzze
Posts: 94
Joined: 01 Dec 2012, 00:00

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Fredzze »

Hej!
tänkte höra om någon vet hur man ska skarva in 6 st kablar från spridarna till en kabel från sprutet på bästa sätt?
(matningen till dom)
Image
User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: M5 s38b36 turbo

Post by TheLeaf »

Fredzze wrote:Hej!
tänkte höra om någon vet hur man ska skarva in 6 st kablar från spridarna till en kabel från sprutet på bästa sätt?
(matningen till dom)
Image
Går väl igentligen göra på två sätt, antingen skalar du upp kabeln du har i handen på 6 ställen och löder på varje kabel till spridaren eller så kopplar du 1an->2an->3an osv sen löder du på en kabel till sista och sen drar du de dit din matning för spridarna är. Är du med på hur jag menar? :roll:
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
Fredzze
Posts: 94
Joined: 01 Dec 2012, 00:00

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Fredzze »

TheLeaf wrote:
Fredzze wrote:Hej!
tänkte höra om någon vet hur man ska skarva in 6 st kablar från spridarna till en kabel från sprutet på bästa sätt?
(matningen till dom)
Image
Går väl igentligen göra på två sätt, antingen skalar du upp kabeln du har i handen på 6 ställen och löder på varje kabel till spridaren eller så kopplar du 1an->2an->3an osv sen löder du på en kabel till sista och sen drar du de dit din matning för spridarna är. Är du med på hur jag menar? :roll:
Okej tack! jo jag är med :) vet ungefär ur jag ska göra nu.
Fredzze
Posts: 94
Joined: 01 Dec 2012, 00:00

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Fredzze »

Tänkte höra om någon vet vilka stift som är till vad på denna? Det är original givare på s38b36. Givarens nr 1312895
Image
Image
User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: M5 s38b36 turbo

Post by TheLeaf »

Fredzze wrote:Tänkte höra om någon vet vilka stift som är till vad på denna? Det är original givare på s38b36. Givarens nr 1312895
Image
Image

Här kan du läsa om de hjälper: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=83636" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
Fredzze
Posts: 94
Joined: 01 Dec 2012, 00:00

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Fredzze »

TheLeaf wrote:
Fredzze wrote:Tänkte höra om någon vet vilka stift som är till vad på denna? Det är original givare på s38b36. Givarens nr 1312895
Image
Image

Här kan du läsa om de hjälper: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=83636" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanon tack!
Fredzze
Posts: 94
Joined: 01 Dec 2012, 00:00

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Fredzze »

Hallå!
Är det någon här som vet om det funkar bra med att köra med relä och säkringar från Biltema eller man borde köpa något annat?

Mvh Fredde
User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: M5 s38b36 turbo

Post by TheLeaf »

Fredzze wrote:Hallå!
Är det någon här som vet om det funkar bra med att köra med relä och säkringar från Biltema eller man borde köpa något annat?

Mvh Fredde
ska användas till?
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
Fredzze
Posts: 94
Joined: 01 Dec 2012, 00:00

Re: M5 s38b36 turbo

Post by Fredzze »

TheLeaf wrote:
Fredzze wrote:Hallå!
Är det någon här som vet om det funkar bra med att köra med relä och säkringar från Biltema eller man borde köpa något annat?

Mvh Fredde
ska användas till?
Bränslepumpar och elfläkt.
User avatar
C.Harrysson
Posts: 62
Joined: 03 Apr 2011, 20:43

Re: M5 s38b36 turbo

Post by C.Harrysson »

Relä och säkringar funkar fint, men säkringshållare och reläsocklarna var enligt mig bara att hiva i bingen.
Carl Harrysson
Lidköping
070 58 66 909
Post Reply