Hej!
Tänkte höra med er om någon har erfarenhet av att köra original btr på m54b30 tillsammans med större spridare. Funkar det eller är det en dålig ide rakt av?
Vad pallar en original fuelrail?
Setup kommer i så fall vara: Walbro 450 intank pump, Siemens Deka 875cc spridare.
Andra förslag mottages tacksamt
Original BTR M54B30 och Fuelrail
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Original BTR M54B30 och Fuelrail
Bara att köra.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: Original BTR M54B30 och Fuelrail
Jag har samma fundering. M54B30 har BTR:en integrerad i bränslefiltret under bilen. En matarledning kommer bakifrån bränslepumpen och det går en retur från BTR:en/filtret, sedan går det bara en bränsleledning fram till fuelrailen med inkoppling i bakkant, ingen retur från fuelrailen. Hur bra fungerar original-BTR:en vid laddtryck? Känns inte optimalt utan retur från fuelrailen, men det verkar ju onekligen fungera original. Någon som kört med större spridare och laddtryck med original BTR? Har själv bosch 044 i tanken och tänkte köra med bosch 1300 cc spridare på oöppnad maskin, har utgått från att jag behöver byta fuelrail och BTR...cerveza wrote:Bara att köra.