Tja!
Under vintern så turbokonvertera jag min Bmw e30 85- med m50b25 vanos -94.
Jag rev av motorn och böt till ickevanos kolver samt stakar, slipade in ventilerna, monterade cooperring i toppen och arp bultar i toppen, holset hx40, 875cc simens spridare, Vems, dw350il pump, e85 i tanken, biltema soppa och olja samt oljefilter. öppen vevhus slang ner i flaska.
Första starten så kommer det vit rök och olja ur vevhusventilationen samt ett vitt mål bakom bilen i uppförsbacke när det går tungt.
Bytte ut vevhusslangen till en grövre och då försvann röken helt bakom bilen men den bollmar vitrök å olja ur vevhusventilations slangen fortfarande.
Tog ett kompressionsprov och det visade inga fel.
Låter avgashuset på turbon sitta kvar på grenrör men tog bort resten av turbon satt ihop oljetillförseln med oljereturen. Startar bilen och då funkar vevhusen perfekt inge som helst rök eller olja kommer ur.
Mätte upp glappet i turbon och det visar sig vara för mycket så jag ska börja med att renovera turbon.
Någon som har tips om vad det annars kan vara? Om man kan kolla kolvringarna på något sätt?
Mvh Viktor.
Vitrök ur vevhus m50 turbo.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 3
- Joined: 25 Oct 2013, 11:57
- Location: Falun, Dalarna