Tja, kör nermonterad turbo i e36 men turbon sitter för långt ner så blir inte bra med oljereturen. Någon som har nått bra tips? Är det pump som gäller ?
Mvh
Tips på oljeretur
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Tips på oljeretur
Sett att de finns nån liten tank med avluftning och pump.. jag har dock aldrig kört med turbon neråt men gör tråden i "ppf turbo forum" istället så får du nog fler svar
Re: Tips på oljeretur
Jaa funderar lite på den, men vart ska man pumpa in oljan såfall.Sunn wrote:Sett att de finns nån liten tank med avluftning och pump.. jag har dock aldrig kört med turbon neråt men gör tråden i "ppf turbo forum" istället så får du nog fler svar
Re: Tips på oljeretur
Villee wrote:Jaa funderar lite på den, men vart ska man pumpa in oljan såfall.Sunn wrote:Sett att de finns nån liten tank med avluftning och pump.. jag har dock aldrig kört med turbon neråt men gör tråden i "ppf turbo forum" istället så får du nog fler svar
I tråget
Re: Tips på oljeretur
I tråget [/quote]
Kör med en gtx3076r, dom ska ju inte ha sä mkt olja kommer inte pumpen gå torr?:)
Kör med en gtx3076r, dom ska ju inte ha sä mkt olja kommer inte pumpen gå torr?:)
Re: Tips på oljeretur
Fungerar bra oavsett om du kör kullager eller inte. Tank under turbon och sen pump. Vår tank passar inte Garrett BB då den har mindre fläns än alla andra på utloppet, men vi kan säkert bygga en special om du skulle vilja det.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090