Har vi några L-Jetronic gurus kvar här?
Funderar på vilket systemtryck (dvs vad bränsletrycksregulatorn är inställd på) det ska vara på min M20B23 (E30 323i 01/1985 Svensksåld).
Det mesta tyder på att det ska vara 2.5 bar (vilket sitter där nu och jag kan inte hitta bland mina anteckningar att jag bytt denna och då ska den ha gått igenom flera avgaskontroller utan problem). Men det är inte helt självklart...
ETK
Tittar man i ETK så har de uteslutit denna komponent i listan (detalj #6)
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0267" onclick="window.open(this.href);return false;
Men för exakt samma modell, upp till 09/1984 pekas den ut som 1 711 540 == 2.5 bar
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 3531711540" onclick="window.open(this.href);return false;
Och för exakt samma modell, från och med 09/1985 och framåt pekas den också ut som 1 711 540 == 2.5 bar
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 3531711540" onclick="window.open(this.href);return false;
Så från och med 09/1984 och upp till 09/1985 är det alltså ett hål där BTR inte anges för min 323i-modell.
Däremot, om man väljer en 320i 01/1985 så dyker bränsletrycksregulatorn upp och är på 2.5 bar
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0267" onclick="window.open(this.href);return false;
Bosch
I Bosch onlinekatalog så uppger de att det ska vara Bosch 0 280 160 225 == 2.5 bar till denna modellen.
Instruktionsboken
I originalinstruktionsboken (den som följde med bilen) som täcker 318i, 320i och 323i så står det däremot att systemtrycket ska vara 3.0 bar.
Vad ska man tro?
Bränsletrycksregulator L-Jetronic
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Bränsletrycksregulator L-Jetronic
E30 323i -85 : 100% track day car