Målat hela bilen undertill och fixat lite annat smått och gott nu så nu väntar jag bara på att få min fram och bakvagn blästrad så ska det börjas montera igen!
Fått hem lite mera grejer nu!
Tillverkat lite nya flänsar och stödgördel..
Svarvat nya bussningar till bakvagnen i delrin med rostfria hylsor
Jag och 2 andra garagepolare har nu startat en Facebook sida ni kan gå in och följa så får ni se deras sjuka byggen också! så in och följ! https://www.facebook.com/SpeedFixGarage?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Har börjat med växellådan nu och ska svarva den imorgon så kan jag börja malla in den i bilen igen!
Även lackat klart under bilen och lite smågrejer så snart hoppas jag att jag får mina delar blästrade så ska det börjas plockas på igen
Niklas Sandström wrote:En fråga. Hur mycket sticker axeln ut utanför sprängkåpan på S38 lådan?
Minns jag rätt satt den 11mm på den förra men är inte jag som tillverkat den så vet inte om det var optimalt.. Är ju inte den som spelar så stor roll igentligen, man vill ju träffa rätt på splinesen, speciellt när det är tajjt med flerskiviga kopplingar..
Bäst är att göra som jag gjorde med nya lådan där jag mätt upp mot min två skiviga koppling för att få så mycket splines som möjligt på lamellerna och att gaffeln ska klämma rakt på tryckplattan utan brytning plus att det är nållager på lådan så lagar egen axel som styrning mellan låda och vev!
Händer nog saker här också, grenröret klarsvetsat och väntar på mina tempgivare nu så jag kan svetsa dit nipplarna innan jag skickar iväg grenrör och avgashus på coating
Första grenröret jag bygger men är helt klart nöjd, allt svetsat med rotgas så är slätt och fint inuti, kommer fler bilder efter coatningen