Jag äter inte pwo.Jonnieboy wrote:Jag vet att man ska göra som den som har resultaten man vill ha, därför jag rådfrågar dig
Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden
Inte jag heller!
Prövade ta gainer 2h före passet idag, de gav resultat! Tidigare rekordet i mark för mig var 160 kg. Nu drog jag en femma på 160 och en etta på 170, 2 min senare! Sen en etta till på 170 efter de kort vila och en 3a på 160kg. Stega sen ner till 140 och drog en 8a som var absoluta PB;t i sommar.
Prövade ta gainer 2h före passet idag, de gav resultat! Tidigare rekordet i mark för mig var 160 kg. Nu drog jag en femma på 160 och en etta på 170, 2 min senare! Sen en etta till på 170 efter de kort vila och en 3a på 160kg. Stega sen ner till 140 och drog en 8a som var absoluta PB;t i sommar.
Märkte dock på 170 kg att benen är för klen och att jag drog mycket med ryggen redan från botten. Går de fetbort, bara att sänka vikten eller är de ok?
Du ska alltid ha i dig en del kolhydrater lite innan ett pass. Du märkte själv varför denna gången, kul va?
Du ska inte "tappa ryggen" för då får du sänka vikten så du inte skadar dig.
Och ha rätt utgångsposition
Du ska inte "tappa ryggen" för då får du sänka vikten så du inte skadar dig.
Och ha rätt utgångsposition
Japp sjukt kul, har tidigare alltid ätit minst en banan å en kvarg innan, men brukar känna mig lite hungrig då så det räcker uppenbarligen inte. Jag tror jag lyckas hålla ryggen rätt, men har ganska långa armar så då kanske de är ok att dra från botten med ryggen oxå? Annars ska man väl dra med bena upp till knät om jag fattat rätt.
Mycket mat i kroppen ger bra tryck!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Japp , schyssta armar, mått?
Min träning har fått en helt ny utveckling efter bullens tips, mycket mer värt än ett extra år på gymmet. Man skulle bara frågat tidigare!
Min träning har fått en helt ny utveckling efter bullens tips, mycket mer värt än ett extra år på gymmet. Man skulle bara frågat tidigare!
Benspark (framsida lår) är de ok att köra med ett ben? Gör 10or på Max i maskinen nu.
Det är inget fel i det. Sitt stadigt och dra dig ner hårt i sitsen så du inte vrider dig på slutet för att orka sparka upp de sista cm.
Gör det så enkelt som möjligt men jobba hårt brukar jag alltid säga. Man blir inte grov av att göra cirkuskonster i gymet, man blir grov av knäböj, marklyft, bänkpress, militärpress osv. Dvs basövningar med fria vikter!
Samma i köket, mycket basvaror utan konstigheter som halvfabrikat. På våran nivå behöver man inte fundera så mycket, tex vilka grönsaker som innehåller mest mineraler och antioxidanter osv! Den nyttigaste frukten/grönsaken är den man faktiskt äter.
Samma i köket, mycket basvaror utan konstigheter som halvfabrikat. På våran nivå behöver man inte fundera så mycket, tex vilka grönsaker som innehåller mest mineraler och antioxidanter osv! Den nyttigaste frukten/grönsaken är den man faktiskt äter.
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Detta kanske avhandlats innan men,
Bor "långt" ifrån ett vettigt gym, ca 2mil enkel resa. Att köra dit 4-5 dagar i veckan är inte aktuellt, för dyrt och tar för lång tid.
Däremot har jag ett inrett rum (ca 15kvm) tillhörande garaget vid mitt hus, som jag funderar på att göra om till gym. Finns det något ställe ni kan rekommendera att köpa grejer ifrån? Jag tänker mig skivstång av vettig kvalite och ett squat rack till att börja med för att kunna träna säkert, tränar i regel ensam.
Drar runt 140kg i mark, så runt 150kg i vikter känns rimligt att börja med.
Några hantlar med utbytbara vikter känns också bra att ha.
En bänk med justerbar rygg.
Gummimatta.
Med detta borde jag kunna täcka basövningarna, är det något jag missat? Något ni inte kan leva utan på gymmen?
Bor "långt" ifrån ett vettigt gym, ca 2mil enkel resa. Att köra dit 4-5 dagar i veckan är inte aktuellt, för dyrt och tar för lång tid.
Däremot har jag ett inrett rum (ca 15kvm) tillhörande garaget vid mitt hus, som jag funderar på att göra om till gym. Finns det något ställe ni kan rekommendera att köpa grejer ifrån? Jag tänker mig skivstång av vettig kvalite och ett squat rack till att börja med för att kunna träna säkert, tränar i regel ensam.
Drar runt 140kg i mark, så runt 150kg i vikter känns rimligt att börja med.
Några hantlar med utbytbara vikter känns också bra att ha.
En bänk med justerbar rygg.
Gummimatta.
Med detta borde jag kunna täcka basövningarna, är det något jag missat? Något ni inte kan leva utan på gymmen?
Mattias Johansson
Gamleby
X73-9258703
Bmw E28 M535 Turbo. S38 på G.
Gamleby
X73-9258703
Bmw E28 M535 Turbo. S38 på G.
En bra bänk är dyr men ett måste. Men gym byter ut dem så ibland hittar man dem för kaffepengar.
150kg skivstångs set finns att köpa. Långt ifrån bra men good enough.
150kg skivstångs set finns att köpa. Långt ifrån bra men good enough.
Kolla blocket, där kommer det ut fin utrustning med jämna mellanrum.
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Jag suger i bänk, hjälp sökes omg. Allt annat ökar fint men inte bänk. Har försökt köra mkt 1or i bänk i hopp om att börja lyfta mer, verkar inte hjälpa. Jag kan dra en 6a på 80 i bänk men knappt en 1a på 90. Hjälp mig, kanske krävs att ni står ovanför å drar, för jag kommer inte kunna lyfta mer själv.
Att i text berätta hur en bänkning ska gå till är jag inte förmögen att göra så det blir begripligt för en novis.
Det är mycket med skuldror, anspänning, stångplacering och grepp. Så som jag startar så får jag inte ens ner 50kg till bröstet.
Det är mycket med skuldror, anspänning, stångplacering och grepp. Så som jag startar så får jag inte ens ner 50kg till bröstet.
Förstår de. Jag förstod inte ens vad du menar med att inte få ner 50 kg till bröstet. Vad bör jag försöka göra? Lägga på 82.5 och försöka köra 6or där oxå? Eller ska jag försöka gorma med 1or på 90 där hälften kommer bli fails?Bullen! wrote:Att i text berätta hur en bänkning ska gå till är jag inte förmögen att göra så det blir begripligt för en novis.
Något gör jag rejält fel med bänkpress iallafall, säkert flera saker. På 1.5 år har jag ökat 80 kg i mark, 70 i böj, 30 i militärpress å 15 i bänk. Varenda jävel lyfter ju 100 i bänk, trots att jag kan vara mycket starkare i allt annat, förvisso kan de vara att dom bara tränat bänk å inget annat som gör de. Går de att säga hur brett man ska hålla? Har testat allt från ganska smalt till väldigt brett då jag fick tipset av en kompis som är hyffsad på bänkpress. Jag vet att jag har skulderbladen utanför å det är väl fel, misstänker nästan att armbågarna står rakt ut oxå. Jag upplever ingen skillnad om jag har tryck på fötterna eller inte. Håller aldrig heller på med fusklyft med rumpan 50 cm ovanför bänken.