Bmw E21 M50B30 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Bmw E21 M50B30 Turbo
Det låter som nån är lite sur på nån
make love not war gossar
make love not war gossar
pm om det är nått
Hejsan!
Dunkade iväg till garaget direkt efter jobbet idag så man fick några timmar att spendera på E21an.
Har nu fått upp både bakvagn (E34) och framvagn (E36). De som är kvar innan jag ställer ner den på hjulen är att helsvetsa allt, jag hann punkta allt innan svetsen kukade ur.. så den kommer jag att kasta åt hel****..
Var och hämtade en BBS front-spoiler idag med, så satt upp fronten och passa in den, och det blir grymt fint
Kastar upp lite bilder på det jag han med idag. Trevlig helg gott folk!
Mvh Fryk
Fick även lite besök av Maya & Eric
Dunkade iväg till garaget direkt efter jobbet idag så man fick några timmar att spendera på E21an.
Har nu fått upp både bakvagn (E34) och framvagn (E36). De som är kvar innan jag ställer ner den på hjulen är att helsvetsa allt, jag hann punkta allt innan svetsen kukade ur.. så den kommer jag att kasta åt hel****..
Var och hämtade en BBS front-spoiler idag med, så satt upp fronten och passa in den, och det blir grymt fint
Kastar upp lite bilder på det jag han med idag. Trevlig helg gott folk!
Mvh Fryk
Fick även lite besök av Maya & Eric
Philip Fryk
Tjenare gott folk!
Blivit dåligt med uppdateringar pga legat och varit sjuk.. Men nu är man tillbaka till vardagen igen.
Har en fråga till någon kunnig! Fick förfrågan idag av en på jobbet om jag vela ha en E28 524a turbo diesel. Då är frågan, är det något att ha?
Tänkte mest om det är något bra att ha ifrån drivlinan med mera?
Mvh: P.Fryk
Blivit dåligt med uppdateringar pga legat och varit sjuk.. Men nu är man tillbaka till vardagen igen.
Har en fråga till någon kunnig! Fick förfrågan idag av en på jobbet om jag vela ha en E28 524a turbo diesel. Då är frågan, är det något att ha?
Tänkte mest om det är något bra att ha ifrån drivlinan med mera?
Mvh: P.Fryk
Philip Fryk
Hejsanhoppsan gott folk!
Nu tycker jag det är dags för lite uppdateringar! Det har ju hänt en del sen sist, har bland annat bytt garage. Kommer lite bilder på de som har hänt sen sist.
Flytt av bilen.
Har svetsat igen *hålet* som tidigare ägare har tagit upp.
Framvagnen är helt klar! (E36ans) och bliv riktigt nöjd med det. Ni ser även att jag har svetsat dit förstärknings plåtar till rambalken ifram.
Här har jag fått ner bilen på hjulen
sexyyy ASSSS
Snyggt och prydligt
Har även fått i lite ny och fräsch plåt i bakluckan.
Nu tycker jag det är dags för lite uppdateringar! Det har ju hänt en del sen sist, har bland annat bytt garage. Kommer lite bilder på de som har hänt sen sist.
Flytt av bilen.
Har svetsat igen *hålet* som tidigare ägare har tagit upp.
Framvagnen är helt klar! (E36ans) och bliv riktigt nöjd med det. Ni ser även att jag har svetsat dit förstärknings plåtar till rambalken ifram.
Här har jag fått ner bilen på hjulen
sexyyy ASSSS
Snyggt och prydligt
Har även fått i lite ny och fräsch plåt i bakluckan.
Philip Fryk
Hallojsan! lite uppdatering skadar inte.
Har hänt lite sen sist, buren är svetsad och står på sin plats, har även kapat bort torpedväggen för att jag vela flytta bak motorn. Jag har flyttat bak motorn ca 180mm. Jo varför jag har gjort det är för att framförallt få lite mer utrymme framför motor för kylare, intercooler med mera. Plus att vikten blir mer jämnfördelad i bilen.
Motor och växellåds fästen är klara. ( Det kommer bilder på allt jag har gjort ) så nästa seg nu är att bygga en ny torpedvägg samt att bygga en ny växellådstunnel. Mycket text nu, så slänger upp lite bilder istället.
För er som undrar så är det inte motorn som sitter i jag ska ha. den har jag bara för att justera in allt och kunna föra fästen till allt.
En bil på hur det blev när jag har flyttat bak motorn. Gott om plats, så slipper man kapa sönder fronten (BBS) för att kunna få plats med intercoolern.
Slänger upp en bild på brukis bimmern som har fått nya 15'' fälgar ( 20" )
Har hänt lite sen sist, buren är svetsad och står på sin plats, har även kapat bort torpedväggen för att jag vela flytta bak motorn. Jag har flyttat bak motorn ca 180mm. Jo varför jag har gjort det är för att framförallt få lite mer utrymme framför motor för kylare, intercooler med mera. Plus att vikten blir mer jämnfördelad i bilen.
Motor och växellåds fästen är klara. ( Det kommer bilder på allt jag har gjort ) så nästa seg nu är att bygga en ny torpedvägg samt att bygga en ny växellådstunnel. Mycket text nu, så slänger upp lite bilder istället.
För er som undrar så är det inte motorn som sitter i jag ska ha. den har jag bara för att justera in allt och kunna föra fästen till allt.
En bil på hur det blev när jag har flyttat bak motorn. Gott om plats, så slipper man kapa sönder fronten (BBS) för att kunna få plats med intercoolern.
Slänger upp en bild på brukis bimmern som har fått nya 15'' fälgar ( 20" )
Philip Fryk
Blir förj*kla bra
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
JonasH88 wrote:Blir förj*kla bra
Tack! Ja visst fan blir de det
Philip Fryk
Tjenixen!
Slänger upp lite bilder på växellådstunneln och torpedväggen som jag har glömt bort.
Blev en avgastunnel också, får plats med ett 3,5'' rör.
är inte 100% klar med torpeden än, lite fix kvar. tro man lär se den i verkligheten för att se hur grym den blir
Slänger upp lite bilder på växellådstunneln och torpedväggen som jag har glömt bort.
Blev en avgastunnel också, får plats med ett 3,5'' rör.
är inte 100% klar med torpeden än, lite fix kvar. tro man lär se den i verkligheten för att se hur grym den blir
Philip Fryk
Fint plåtarbete! //Plåtslagarn
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjenare!
Lite uppdatering skadar ju inte! roligare att se bilder än att läsa massa text
Rattstången på plats.
blev en vända ner till ppf och shoppade lite
Har börjat bygga ihop insuget. återstår lite svetsning och borra hål för spridarna ( I hylsorna ). ( Kommer även någon bild där nyinhandlade precision 6766 turbon är på plats )
Fick syn på detta saker och lära bara köpa det! En BBS front, kommer inte på namnet på den andra, Zender sidokjolar och vinge! Allt ät till E21.
Lite uppdatering skadar ju inte! roligare att se bilder än att läsa massa text
Rattstången på plats.
blev en vända ner till ppf och shoppade lite
Har börjat bygga ihop insuget. återstår lite svetsning och borra hål för spridarna ( I hylsorna ). ( Kommer även någon bild där nyinhandlade precision 6766 turbon är på plats )
Fick syn på detta saker och lära bara köpa det! En BBS front, kommer inte på namnet på den andra, Zender sidokjolar och vinge! Allt ät till E21.
Philip Fryk
Kamei front?
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Ser riktigt bra ut, bara kötta på så det blir klart!
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Ser riktigt bra ut, bara kötta på så det blir klart!
Tack så mycket! Köttar på så mycket jag kan
Philip Fryk
TjenarE
Har tagit några steg framåt sen sist. Insuget är klart, tryckrören är klar, fäste för intercoolern och kylaren klara, karosserikittat växellådstunneln, avgastunneln och torpedväggen. Nästa sak som står på listan är att göra DP och avgassystemet. Har handlat in en hel del saker också. Slänger nu upp lite bilder på det jag har gjort och på det jag har köpt.
Accufab Spjällhus.
Intercoolern & tryckrör på plats.
en liten Operation M50B30 pågår
Lär även slänga upp någon bild på nya dragbilen. Alpinvit med alla detaljer svarta. 535 Diesel
Ett stycke DP kolvar, racing kamkedjekit med lite smått & gott.
Karosserikittat.
Ser mycket Kärlek i dessa bilder
Kika Gärna in på instagram ( FrykRacing ) för lite oftare uppdateringar
Mvh: Philip.
Har tagit några steg framåt sen sist. Insuget är klart, tryckrören är klar, fäste för intercoolern och kylaren klara, karosserikittat växellådstunneln, avgastunneln och torpedväggen. Nästa sak som står på listan är att göra DP och avgassystemet. Har handlat in en hel del saker också. Slänger nu upp lite bilder på det jag har gjort och på det jag har köpt.
Accufab Spjällhus.
Intercoolern & tryckrör på plats.
en liten Operation M50B30 pågår
Lär även slänga upp någon bild på nya dragbilen. Alpinvit med alla detaljer svarta. 535 Diesel
Ett stycke DP kolvar, racing kamkedjekit med lite smått & gott.
Karosserikittat.
Ser mycket Kärlek i dessa bilder
Kika Gärna in på instagram ( FrykRacing ) för lite oftare uppdateringar
Mvh: Philip.
Philip Fryk
riktigt vill ha begär på denna !
grymt bygge! du har nu en ny följare på instargram
grymt bygge! du har nu en ny följare på instargram
E36 328im Kompressor 435hk