Hej!
Jag har lite delar över från en skrotad motor. Motorn satt i en 320 M-sport från 2004 med motor M54B22. Motorkod är 226S1. Motorn hade gått 15500 mil innan haveri.
- Topplock. Helt komplett inkl. tändstift, spolar och ventilkåpa.
Dessvärre är två ventiler på en cylinder något krökta pga. kollision med kolv. Dessa bör bytas ut. Annars i mycket bra skick!
- Koppling. Komplett med svänghjul.
- Insug. Komplett med spjällhus och brygga för vevhusventilation.
- Kabelhärva till tändspolar.
- Kabelhärva från motorstyrning. Till spridare och diverse givare.
- Spridare med fuelrail.
Högsta bud gäller. Delarna säljes separat eller så kan jag ordna ett bra paketpris.
Kan ordna bilder på alla grejerna om så önskas.
Allt kan skickas via bussgods eller post. Eller hämtas strax utanför Tierp.
Mvh Jonathan Westerlund
Edit: Hittade på en bild.
BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm
Last edited by Jonathan on 29 Oct 2014, 07:48, edited 1 time in total.
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm
Vad är det för borr och slag på en sån ?
Finns det någon vev, stake och kolv kvar....även om det är skadat ?
Finns det någon vev, stake och kolv kvar....även om det är skadat ?
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Re: BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm
En snabb googling säger 72 mm slag och 80 mm borr.
Tyvärr är blocket med innanmäte skrotat. Ena staken hade gått rakt av och slagit hål i blocket så det var inte mycket kvar att rädda.
Tyvärr är blocket med innanmäte skrotat. Ena staken hade gått rakt av och slagit hål i blocket så det var inte mycket kvar att rädda.
Re: BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm
Har veven klarat sig (svårt att veta kanske) så vill jag gärna köpa den.Jonathan wrote:En snabb googling säger 72 mm slag och 80 mm borr.
Tyvärr är blocket med innanmäte skrotat. Ena staken hade gått rakt av och slagit hål i blocket så det var inte mycket kvar att rädda.
MVH// Tobbe Pettersson
Re: BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm
Jag har tyvärr inte veven kvar. Block och allt skrotades. Men med tanke på hur blocket såg ut så fanns det nog inte mycket av värde kvar.
/J
/J
Re: BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm
Oki! Tack för att du svarade iaf.Jonathan wrote:Jag har tyvärr inte veven kvar. Block och allt skrotades. Men med tanke på hur blocket såg ut så fanns det nog inte mycket av värde kvar.
/J