åkeson wrote:Lite mer spec på min framvagn som ni ser i filmen:
e36 styrväxel med 4mm spacer på var sida
e46 länkarmar
urkapade ramben
45mm spacer
Et40 på fälgar
+ Dom nya adaptrarna
Är lite nyfiken på dina 4mm spacers, i mina ögon blir det samma som att justera ut styrleden, iom att slaget inte ändras något. Eller är det att justeringen inte räcker till när det blir så brett?
Hmm, får det ändå till att det blir samma sak som att gänga ut styrleden 4mm, för den sitter väl bara mellan styrleden och kuggstången?
Visst ökas det åt ett håll, men måste bli en jävla toe ut när man ställer ratten i mitten.
Alltså det är ju bara hur jag tänker, jag säger inte att du har fel men jag är väldigt nyfiken på hur slaget kan ändras med att "förlänga" styrleden. Men funkar det är det ju skitbra
Edit: en tanke slog mig att styrleden förmodligen agerar styrstopp och då funkar det ju såklart
Pitabroed wrote:Hmm, får det ändå till att det blir samma sak som att gänga ut styrleden 4mm, för den sitter väl bara mellan styrleden och kuggstången?
Visst ökas det åt ett håll, men måste bli en jävla toe ut när man ställer ratten i mitten.
Alltså det är ju bara hur jag tänker, jag säger inte att du har fel men jag är väldigt nyfiken på hur slaget kan ändras med att "förlänga" styrleden. Men funkar det är det ju skitbra
Edit: en tanke slog mig att styrleden förmodligen agerar styrstopp och då funkar det ju såklart
Korrekt!
Tveksam att dessa behövs med senaste adapten och e46 armar dock!
Jag köper gärna ett kit till e36!
Mitt nr är 072-2036293.
Sen tänkte jag bara trådkapa lite snabbt och fråga om någon vet ifall det skiljer något på vanliga e46 armar vs m3ans armar (e46) ?
Och ifall det gör det, vad måste modifieras för att få på m3ans?
Mvh Ludde
Ingen mer rolig info förutom att vi håller på att ta fram lite mer godsaker. Kika in https://www.facebook.com/tpartss" onclick="window.open(this.href);return false; eller T-parts.se för referensbilder