Tackar! Jo dom är riktigt maffiaJoachim wrote:Snyggt som faan! E34 M5 med turbo är lätt fetaste bilen!
M5 s38b36 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: M5 s38b36 turbo
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: M5 s38b36 turbo
Fint!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: M5 s38b36 turbo
Jäkligt fint bygge.
Men ett litet tips ifall du nu inte har motorn stumt monterat. Slangen mellan spridarbryggan till btr:en riskerar att lirkas isär när motorn
rör sig, har provat den varianten, funkar sådär bra..
Men ett litet tips ifall du nu inte har motorn stumt monterat. Slangen mellan spridarbryggan till btr:en riskerar att lirkas isär när motorn
rör sig, har provat den varianten, funkar sådär bra..
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: M5 s38b36 turbo
Tack! Ja det är en tanke som har slagit mig också.. Jag får se hur jag gör där. Hur löste du det? Längre slang bara?JonasH88 wrote:Jäkligt fint bygge.
Men ett litet tips ifall du nu inte har motorn stumt monterat. Slangen mellan spridarbryggan till btr:en riskerar att lirkas isär när motorn
rör sig, har provat den varianten, funkar sådär bra..
Re: M5 s38b36 turbo
Körde med slang som var lite för lång först, men det slets isär ändå, trotts hårdare "rally" kuddar.
Med stumma motor-växellådsfästen kan man ha sådär
Med stumma motor-växellådsfästen kan man ha sådär
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: M5 s38b36 turbo
Va ett tag sen man gjorde ett inlägg men det händer lite hela tiden iallafall på bilen.
Byggt om oljerören till kylaren
Köpt en ny Esab tig så man kan göra all svetsning själv i framtiden
började med att bygga en rostfri oljeretur.
Efter det blev det till att börja bygga avgasset.. här är downpipen Rostfritt också!
Drygt halva systemet färdigt
Även införskaffa mig en Griffin alu kylare som jag ska bygga fästen till.
Kan bara jobba med bilen på helgerna som sagt så det går sakta framåt men det känns ändå som om bitarna börjar falla på plats nu
Byggt om oljerören till kylaren
Köpt en ny Esab tig så man kan göra all svetsning själv i framtiden
började med att bygga en rostfri oljeretur.
Efter det blev det till att börja bygga avgasset.. här är downpipen Rostfritt också!
Drygt halva systemet färdigt
Även införskaffa mig en Griffin alu kylare som jag ska bygga fästen till.
Kan bara jobba med bilen på helgerna som sagt så det går sakta framåt men det känns ändå som om bitarna börjar falla på plats nu
Re: M5 s38b36 turbo
helt supert dette prosjektet her! Fullt av gromme deler
Hva slags girkasse skal du ha?
Hva slags girkasse skal du ha?
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
Re: M5 s38b36 turbo
Tack Tack! kommer att köra original så länge det håller sen blir det nått värre. Håller på att köpa en m5 e39 låda som förmodligen kommer åka dit i framtidenrocket wrote:helt supert dette prosjektet her! Fullt av gromme deler
Hva slags girkasse skal du ha?
Re: M5 s38b36 turbo
Rått prosjekt
Gleder meg til fortsettelsen
Gleder meg til fortsettelsen
Re: M5 s38b36 turbo
Tackar!viggo e34 wrote:Rått prosjekt
Gleder meg til fortsettelsen
Re: M5 s38b36 turbo
Bra tag sen man skrev här men jag jobbar på bilen så mycket jag kan hade varit trevligt om man hade hunnit fått ut den nu när sommaren närmar sig!
Fästen till avgassystemet
Lambda
Fräst och borrat om ventilkåpan
Meckade dit fläkten
Byggt fästen och satt dit den Även byggt en lite alukåpa!
Dragit slangar till oljekyl också!
Testmonter filter, passa mycket bra
Byggde även en ny kåpa som ska sitta ovanför tändspolarna och trycka ner dom. Satte även en tätning runt om p.g.a att jag har tagit bort original tätningar runt spolarna.
Plockade ner bakoken som ska renoveras lite
Även två bonusbilder
Allt för denna gången. Nästa sak som står på schemat är att bygga expantionskärl och dra elen
Fästen till avgassystemet
Lambda
Fräst och borrat om ventilkåpan
Meckade dit fläkten
Byggt fästen och satt dit den Även byggt en lite alukåpa!
Dragit slangar till oljekyl också!
Testmonter filter, passa mycket bra
Byggde även en ny kåpa som ska sitta ovanför tändspolarna och trycka ner dom. Satte även en tätning runt om p.g.a att jag har tagit bort original tätningar runt spolarna.
Plockade ner bakoken som ska renoveras lite
Även två bonusbilder
Allt för denna gången. Nästa sak som står på schemat är att bygga expantionskärl och dra elen
Re: M5 s38b36 turbo
Tack så mycket!larzzon_ wrote:jälvar vad snyggt det blir!!
Re: M5 s38b36 turbo
Bytte till alumotorkuddar.
Olja till turbo!
Lindat downpipen
renoverat bakbromsarna, och nya brembo skivor och klossar.
Byggde ett expansionskärl!
Färdig med lite vattenrör!
Inte de jag är mest nöjd med men de lär säkert funka
Nu till frågan.. Vet nån om det funkar bra med att koppla vakuum här till den inbyggda Mapsensorn i sprutet och till Bränsletrycksregulatorn??
Mvh Fredde
Re: M5 s38b36 turbo
Sätt en anslutning i varje spjäll och dra till en vacuum station så du får stabilt vacuum sen ansluter du btr och map givaren där
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING
Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING
Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
Re: M5 s38b36 turbo
Kan man få ostabilt vakum pga vart man tar det? det är ju inte olika vakum vid varje spjällTheLeaf wrote:Sätt en anslutning i varje spjäll och dra till en vacuum station så du får stabilt vacuum sen ansluter du btr och map givaren där