Jag bytte innanmätet i min diff igår.
Från e30 4,10 . Jag monterade i e36 328 2.94.
Använde samma diffkåpa.
Men Hastighetsmätaren slutade funka.
Testade idag att byta givaren och nedersta biten på kabeln + kontaktstycken men utan resultat...
Någon som har någon ide eller vart med om liknande???
Bytt diff = ingen hastighetsmätare längre
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bytt diff = ingen hastighetsmätare längre
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Bytt diff = ingen hastighetsmätare längre
Triggerskivan kan vara annorlunda.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Bytt diff = ingen hastighetsmätare längre
Jo jag är rädd för det.Nisse Järnet wrote:Triggerskivan kan vara annorlunda.
Mätte på kabeländarna nu å jag har 7 volt på tändning så kablarna lär nog inte skadats....
Jag ser ju triggerskivan när jag lossat givaren och den ser bra ut så jag tycker den borde ge någon signal men det vart ju helt dött.
Är det någon som vet att triggerskivorna är olika? på e36 och e30 ?
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida