Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
tobbe tlrecond
Posts: 959 Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:
Post
by tobbe tlrecond » 26 Jan 2007, 17:04
Här kommer mina spolar att sitta fast lite högre upp.
här kommer en liten jämförelse på kardaner gissa vad som är vad
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
tobbe tlrecond
Posts: 959 Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:
Post
by tobbe tlrecond » 26 Jan 2007, 17:48
fel fel fel
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
kristov
Posts: 568 Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge
Post
by kristov » 26 Jan 2007, 18:00
tobbe tlrecond wrote: fel fel fel
Tycker det ser korrekt ut om man kollar i ETK vart kryssen sitter.
tobbe tlrecond
Posts: 959 Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:
Post
by tobbe tlrecond » 26 Jan 2007, 18:03
men det är fel.
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Ripper
Posts: 1196 Joined: 25 Nov 2005, 21:50
Post
by Ripper » 26 Jan 2007, 18:12
Nr 3. Är 328!?
Ball bil i övrig;)
kristov
Posts: 568 Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge
Post
by kristov » 26 Jan 2007, 18:37
tobbe tlrecond wrote: men det är fel.
Ok, då måste det va:
1. E30 av nån sort, 320?
2. M3 E30
3. 328
fulingbusen
Posts: 1085 Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:
Post
by fulingbusen » 26 Jan 2007, 19:47
tobbe tlrecond wrote: fel fel fel
SATAN, nu är hela helgen förstörd!
powerpak
Posts: 228 Joined: 21 Nov 2005, 12:40
Location: Karlskoga
Post
by powerpak » 26 Jan 2007, 20:35
Det finns transparanta sådana slangar att få tag på om du vill slippa de annars rätt balla grå.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 26 Jan 2007, 20:42
kristov wrote: tobbe tlrecond wrote: men det är fel.
Ok, då måste det va:
1. E30 av nån sort, 320?
2. M3 E30
3. 328
Rätt tror jag
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 26 Jan 2007, 21:16
fins ju som alu slang med.
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 26 Jan 2007, 21:17
nu skulle du ju bara haft dig en låda i alu med 2st planpåstick på för slangen
tobbe tlrecond
Posts: 959 Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:
Post
by tobbe tlrecond » 26 Jan 2007, 22:08
det blir 2 slanganslutningar framför kylaren som är som en låda. sen ska jag plasta en kåpa som ska sitta bakom kylaren med 2 st sugande fläktar
som sen leder ut luften där regplåten sitter.
att slangen blev grå var för att den var gratis.
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Linus
Posts: 120 Joined: 20 Nov 2005, 15:06
Post
by Linus » 27 Jan 2007, 20:10
1. 320-323-325
2. 328-m3 e36
3. m3 e46
TEAM KSG RACING
tobbe tlrecond
Posts: 959 Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:
Post
by tobbe tlrecond » 29 Jan 2007, 10:23
rätt: kardan
1 E30 325
2 E30 M3
3 E36 328
M3 kardan är ganska mycke grövre.
idag kanske jag får till baka insuget så man kan lämna iväg den på pulverlack
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Linus
Posts: 120 Joined: 20 Nov 2005, 15:06
Post
by Linus » 29 Jan 2007, 21:01
hmmm vänta nu tobbe e det inte nr:2 som är 328 o nr:3 som är m3 e30 isf eller??? känns som nr:3 är tjockast.
TEAM KSG RACING
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 29 Jan 2007, 21:56
Linus wrote: hmmm vänta nu tobbe e det inte nr:2 som är 328 o nr:3 som är m3 e30 isf eller??? känns som nr:3 är tjockast.
Kolla på den bakre delen av kardanen och se vilken som är tjockast där..Framtill är de också lika grova men 328 har en utsvullnad på mitten.