Ja atmosfären är ju vad den är, runt ett bar. Det är inte helt exakt men brukar ge en bra indikation. En motor med för liten turbo blir ju klart oeffektiv då stämmer det inte riktigt.
Doktorn wrote:Ja atmosfären är ju vad den är, runt ett bar. Det är inte helt exakt men brukar ge en bra indikation. En motor med för liten turbo blir ju klart oeffektiv då stämmer det inte riktigt.
du har helt rätt men fel ändå.min ger 866whp å 1035nm på 1.1bar likt förbannat och 896whp /1090nm på 1.5bar men som jag skrev tidigare så blev mottrycket för högt å där stämmer de du skriver laddade vi mer blev det mindre whp .mvh tobbe
Jag kör mekanisk pump som drivs av insugskammen. Funkar fint. Har en liten catch i motorrummet och en rejäl lågtrycks Aeromotivepump som matar fram utan retur.
TheLeaf wrote:någon som har bra tips på turbo som har snabb spool och klarar mycket effekt?
s38orna spoolar väl de mästa även dom som kört me hx60 får ju bra snurr på dom. men en precision 76/75 är ju inte helt fel
Jag vill ha ett brett register därför jag frågar efter en bra turbo som spoolar snabbt och klarar mycket effekt Men räcker verkligen en 7675 för 1000whp?
Har inte riktigt börjat med detta än, haft lite andra projekt som e36 framvagn på e28an och strulat med de. Men köper på mig lite grejer då och då när jag hittar de för vettig peng och inte överpris
TheLeaf wrote:någon som har bra tips på turbo som har snabb spool och klarar mycket effekt?
s38orna spoolar väl de mästa även dom som kört me hx60 får ju bra snurr på dom. men en precision 76/75 är ju inte helt fel
Jag vill ha ett brett register därför jag frågar efter en bra turbo som spoolar snabbt och klarar mycket effekt Men räcker verkligen en 7675 för 1000whp?
Man brukar hamna på runt 940 hhp i dynapack.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
är det "bara" avrinings kanalen som skilljer på m30 blocket? har en s38b36 nu men känns ju fel att bygga på den om m30 blocket är så mycket bättre!
spelar det roll vilken modell av m30 block man får tag på? mvh
larzzon_ wrote:är det "bara" avrinings kanalen som skilljer på m30 blocket? har en s38b36 nu men känns ju fel att bygga på den om m30 blocket är så mycket bättre!
man bygger på m30b35 års91 å framåt. blocket är förstärkt vid ramlagerna
mitt block är från 535a -92 och det är förstärkt sen så få du borra in
munstyckena för oljesprut på kolvarna
Mvh Tobbe
larzzon_ wrote:är det "bara" avrinings kanalen som skilljer på m30 blocket? har en s38b36 nu men känns ju fel att bygga på den om m30 blocket är så mycket bättre!
man bygger på m30b35 års91 å framåt. blocket är förstärkt vid ramlagerna
mitt block är från 535a -92 och det är förstärkt sen så få du borra in
munstyckena för oljesprut på kolvarna
Mvh Tobbe