Vevhusventilation
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Henke_325_JKPG
- Posts: 42
- Joined: 05 Dec 2005, 12:00
man bör ha en tank, annars ser det för*ävligt ut efter ett tag, blir kladd med tiden, sen gror det in sig i damm med tiden, och skjuter du en kolv eller bränner en ring lr liknande så lär du sanera motorummet efteråt, annars samlas det upp i tanken,Henke_325_JKPG wrote:måste man ha en behållare..
har sett andra som bara har filtret tänkte om man sätter filtret högt så att ingen olja kan komma ut..
själv tycker jag det är ruggit snyggt med vv-behållare, blir beställa en blå från ppf

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- Henke_325_JKPG
- Posts: 42
- Joined: 05 Dec 2005, 12:00
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- bemmerfanatic
- Posts: 223
- Joined: 07 Dec 2005, 23:37
- Location: norge, lørenskog
som jag läste på ett tidigare inlägg så är de bättre att ha undertryck i motorn samt att när du sätter vevhusventilationen före turbon så finns de ju ingen risk för att gaserna ska samlas kvar i blocket, samt alla original bilar drar ju in vevhusventilationen så att motorn får suga i sig de lätt antändliga gaserna.
så borde de inte kunna gå att sätta en tank som samlar upp oljan men samtidigt dra vidare den så att gaserna sugsförbi till motorn och oljan stannar kvar i behållaren eller rinner ned i tråget igen?
så borde de inte kunna gå att sätta en tank som samlar upp oljan men samtidigt dra vidare den så att gaserna sugsförbi till motorn och oljan stannar kvar i behållaren eller rinner ned i tråget igen?
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
Aros Auto AB
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Det har jag också hört + att oljan lättare blir förorenad. Nu byter man iof olja rätt ofta men ändåegnesund wrote:som jag läste på ett tidigare inlägg så är de bättre att ha undertryck i motorn samt att när du sätter vevhusventilationen före turbon så finns de ju ingen risk för att gaserna ska samlas kvar i blocket, samt alla original bilar drar ju in vevhusventilationen så att motorn får suga i sig de lätt antändliga gaserna.
så borde de inte kunna gå att sätta en tank som samlar upp oljan men samtidigt dra vidare den så att gaserna sugsförbi till motorn och oljan stannar kvar i behållaren eller rinner ned i tråget igen?

Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.