Bmw 325 Kompressor

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
DelJoJJo
Posts: 327
Joined: 01 Dec 2005, 17:42
Location: Eksjö

Bmw 325 Kompressor

Post by DelJoJJo »

Vafan, ja lägger in en liten stänkare =)

Motor

M20B25
Lysholm 2100A kompressor
380cc spridare
M3 lmm
Portad topp
Gosigare kam
2,5" rostfritt hemsnidat system
Rostfritt extractor grenrör
Mindre intercooler
Arp pinnbult
Mls packning
Ställbart kamdrev
Sachs sinter
Lättat, balanserat svänghjul
325 oljekyl
Walbro pump
Customiserad vevhusvent. bytta :P

Interiör

Corbeau Pro-Series stolar (norssmotorsport.se)
4 punkts bälten (norssmotorsport.se)
Halvbur för känslans skull
Sparco ratt

Exteriör

Seidl front
M-paket sidokjolar me paneler
M-paket bak kofångare
M-tech dubbelvinge
Kolfiberhuv på g
17" Smiths Infinity
Mörk lila är bilen =)

Resten är orginal än så länge. Letar lamelldiff för övrigt.
Coilovers samt finare bromsar när pengar finnes =)
Last edited by DelJoJJo on 14 Apr 2006, 17:18, edited 11 times in total.
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Ännu en kompressortrimmare =) Välkommen
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Re: Bmw e30 Kompressor

Post by _Kalle_ »

DelJoJJo wrote:Känns som ja glömt nåt, men vet fan inte vad de är =/


Bilder ;D
User avatar
Clew
Posts: 662
Joined: 21 Nov 2005, 21:32
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Clew »

Låter intressant :) Jag vill se bilder!
Vart köpte du fälgarna, vill ha såna men har itne hittat nån som säljer dom?
User avatar
DelJoJJo
Posts: 327
Joined: 01 Dec 2005, 17:42
Location: Eksjö

Post by DelJoJJo »

Clew wrote:Låter intressant :) Jag vill se bilder!
Vart köpte du fälgarna, vill ha såna men har itne hittat nån som säljer dom?


Bilder kommer när de börjar hända lite mer.. Har ju dock bilder på bilen på garaget.org.. ska fixa nåt ställe att slänga upp bilder på å försöka länka dit =)

De fälgarna säljs inte längre vad ja fått höra.. chrille me den oranga e30n sa de nån gång iaf.. å ja litar stenhårt på honom =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

DelJoJJo wrote:
De fälgarna säljs inte längre vad ja fått höra.. chrille me den oranga e30n sa de nån gång iaf.. å ja litar stenhårt på honom =)



Så är det så akta trottoarkanterna :)
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Flaxis
Posts: 195
Joined: 22 Nov 2005, 03:51
Location: gbg

Re: Bmw e30 Kompressor

Post by Flaxis »

DelJoJJo wrote:Vafan, ja lägger in en liten stänkare =)

Motor

M20B25
Kompressor Lysholm 2100A 380cc spridare
M3 lmm
Portad topp
Gosigare kam
2,5" rostfritt hemsnidat system
Extractor grenrör
Mindre intercooler
Arp pinnbult
Mls packning



Säkert att kompressorn heter 2100A??
Hittar ingen sådan på lysholms sida...
däremot finns det en som heter 1200A...
kanske förväxlat? eller så kanske din modell har utgått??
m.v.h//Flaxis
förvirrad!!!
User avatar
DelJoJJo
Posts: 327
Joined: 01 Dec 2005, 17:42
Location: Eksjö

Re: Bmw e30 Kompressor

Post by DelJoJJo »

Flaxis wrote:
DelJoJJo wrote:Vafan, ja lägger in en liten stänkare =)

Motor

M20B25
Kompressor Lysholm 2100A 380cc spridare
M3 lmm
Portad topp
Gosigare kam
2,5" rostfritt hemsnidat system
Extractor grenrör
Mindre intercooler
Arp pinnbult
Mls packning



Säkert att kompressorn heter 2100A??
Hittar ingen sådan på lysholms sida...
däremot finns det en som heter 1200A...
kanske förväxlat? eller så kanske din modell har utgått??
m.v.h//Flaxis


Har också funderat på just detta faktiskt.. men ja har papper hemma på den där de står 2100A och mått och allt stämmer, så de borde vara så tycker jag =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
Persson
Posts: 133
Joined: 20 Nov 2005, 23:46
Location: Avesta/Stockholm

Post by Persson »

Det fanns en för länge sedan som hette 2100A men den har de slutat tillverka.

Mvh Fredrik
Flaxis
Posts: 195
Joined: 22 Nov 2005, 03:51
Location: gbg

Post by Flaxis »

Persson wrote:Det fanns en för länge sedan som hette 2100A men den har de slutat tillverka.

Mvh Fredrik


OK!!
Där ser man...
fick man svar på det med...
m.v.h//Flaxis
förvirrad!!!
User avatar
DelJoJJo
Posts: 327
Joined: 01 Dec 2005, 17:42
Location: Eksjö

Post by DelJoJJo »

Persson wrote:Det fanns en för länge sedan som hette 2100A men den har de slutat tillverka.

Mvh Fredrik

För att de var en kass modell eller? :P isåfall blir de bråk =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
User avatar
DelJoJJo
Posts: 327
Joined: 01 Dec 2005, 17:42
Location: Eksjö

Post by DelJoJJo »

du vet förresten inte hur man räknar ut diameter på kompressorns remskiva för önskat laddtryck.. stämmer inte när ja räknar som de beskriver på enem.se =).. eller =(
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
Persson
Posts: 133
Joined: 20 Nov 2005, 23:46
Location: Avesta/Stockholm

Post by Persson »

Dålig efterfrågan på just den modellen efter vad jag förstått.

vilket är det tänkta laddtrycket? Diametern på remskivan vid veven? Cylindervolymen? Maxvarvet på motorn?

Mvh Fredrik
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Persson wrote:Dålig efterfrågan på just den modellen efter vad jag förstått.

vilket är det tänkta laddtrycket? Diametern på remskivan vid veven? Cylindervolymen? Maxvarvet på motorn?

Mvh Fredrik


Vem fan tror du att du är då? Jobbar på Lysholm eller är du bara viktig :lol:

mvh
User avatar
DelJoJJo
Posts: 327
Joined: 01 Dec 2005, 17:42
Location: Eksjö

Post by DelJoJJo »

Bäckis wrote:
Persson wrote:Dålig efterfrågan på just den modellen efter vad jag förstått.

vilket är det tänkta laddtrycket? Diametern på remskivan vid veven? Cylindervolymen? Maxvarvet på motorn?

Mvh Fredrik


Vem fan tror du att du är då? Jobbar på Lysholm eller är du bara viktig :lol:

mvh


Hehe.. kan han hjälpa mig så får han väldigt gärna bara vara viktig :P
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Kul med flera som vågar vägra turbo ;)

En tanke som slog mig när jag såg ditt koncept var att du verkar ha en väldigt stor kompressor i kombination med rätt små spridare...

Hur mycket har du tänkt att ladda?
User avatar
DelJoJJo
Posts: 327
Joined: 01 Dec 2005, 17:42
Location: Eksjö

Post by DelJoJJo »

M3JONAS wrote:Kul med flera som vågar vägra turbo ;)

En tanke som slog mig när jag såg ditt koncept var att du verkar ha en väldigt stor kompressor i kombination med rätt små spridare...

Hur mycket har du tänkt att ladda?


jaså de säger du? runt baren var väl tanken.. behövs större då eller?
att de är en 2100 är för att den satt på motorn när ja köpte den.. själv hade ja nog valt en 1600 om ja skulle inhandlat själv i detta läget.. men men, får väl se hur de funkar =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
Post Reply