m3 problem

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
puttmeizter
Posts: 5
Joined: 28 Aug 2014, 14:05

m3 problem

Post by puttmeizter »

Jo, de är så att jag har fått ett ganska irriterande problem med att få i ettan utan att de sporrar. Min tanke är att de inte är så vanligt att syncringen ska ha farit...?? Känns ibland som att man inte tryckt ner kopplingen nog, för den stretar emot, typ!! Vad händer om den inte frikopplar helt?? Eller kan man ha böjt nått stag?? Skall sägas att förra ägaren bytt koppling och den tar jävligt tidigt, typ 1,5cm från bottenläge!! Hjälp mig någon!! / Mvh patrik.
User avatar
Robert86
Posts: 86
Joined: 27 Apr 2009, 20:58
Location: Hagfors

Re: m3 problem

Post by Robert86 »

Vanligaste felet på dina symptom är att det är luft kvar i systemet, om nu ledningen lossades vid kopplingsbytet vill säga.
User avatar
Lofqvist
Posts: 297
Joined: 12 Jun 2011, 12:47
Location: Ängelholm

Re: m3 problem

Post by Lofqvist »

Blir det bättre om du pumpar ett par gånger på pedalen innan du försöker lägga i växel ?
såfall är det helt säkert luft.
Dragbil: bmw 335i touring
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
puttmeizter
Posts: 5
Joined: 28 Aug 2014, 14:05

Re: m3 problem

Post by puttmeizter »

Nä de hjälper inte!!! Sen provade jag att föra spaken mot ettans läge utan att trycka ner kopplingen, då ska den ju sänka motorburen å man bör höra hur syncringen jobbar men de skorrar direkt istället..... Trasig syncring!!??
puttmeizter
Posts: 5
Joined: 28 Aug 2014, 14:05

Re: m3 problem

Post by puttmeizter »

Motorvarven......ska de stå!!
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Re: m3 problem

Post by RoDe »

Trasig slavcylinder tippar jag på.
The Lower Class
Post Reply