330 e46 bakbromsar på e36?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
330 e46 bakbromsar på e36?
Någon som vet ifall oken från e46 330 passar på e36?
Att handbromsen inte funkar är jag med på, me sitter oket på rätt position?
De är iaf 75mm mellan bultarna på båda oken och att döma av Google bilder ser det ju ut som om det skulle kunna gå att klämma dit men vill gärna veta om någon provat
Vet att det varit på tal om detta förut men hittade inget..
Mvh
Att handbromsen inte funkar är jag med på, me sitter oket på rätt position?
De är iaf 75mm mellan bultarna på båda oken och att döma av Google bilder ser det ju ut som om det skulle kunna gå att klämma dit men vill gärna veta om någon provat
Vet att det varit på tal om detta förut men hittade inget..
Mvh
Re: 330 e46 bakbromsar på e36?
Från m3e36 annars funkar det bolt on med både skivor och ok samt fungerande handbroms.
The Lower Class
Jo det är jag medveten om, men grejen är, att man får 2 uppsättningar 330 ok för ett par m3 ok projekt.
Samt att 330 skivorna är standard hyllgrejjer som finns tillgängligt snabbt ifall man overhettar och behöver nya pronto
Så det känns nästan bättre att modda dit 330 delar och veta att man får nya skivor samma dag om det behövs (bor ca100km från civilisationen, i fel land dessutom, så det går väl på ca 1vecka att få fram m3 delar )
Mvh
Samt att 330 skivorna är standard hyllgrejjer som finns tillgängligt snabbt ifall man overhettar och behöver nya pronto
Så det känns nästan bättre att modda dit 330 delar och veta att man får nya skivor samma dag om det behövs (bor ca100km från civilisationen, i fel land dessutom, så det går väl på ca 1vecka att få fram m3 delar )
Mvh
Jag hade tagit m3 bromsarna ändå och haft ett par extra skivor liggande hemma om man skulle va i sån nöd, palla uppfinna hjulet en gång tillsidny wrote:Jo det är jag medveten om, men grejen är, att man får 2 uppsättningar 330 ok för ett par m3 ok projekt.
Mvh
E36 Coupe M50b32 turbo - Såld
580hk / 799nm @ 1,35 bar
Johan Bjärstrand
0703-312805
580hk / 799nm @ 1,35 bar
Johan Bjärstrand
0703-312805
inte för att va tråkig, men ja frågar ju om e46 ok passar på e36, inte om jag ska välja mellan M3 eller 330
men visst, smidigare vore det ju att dumpa dit saker som man vet passar
någon måste väl va först med att testa, så det är vlä bara att klicka hem ett ok och testa, ifall ingen annan har provat?
men visst, smidigare vore det ju att dumpa dit saker som man vet passar
någon måste väl va först med att testa, så det är vlä bara att klicka hem ett ok och testa, ifall ingen annan har provat?
Jag sökte massa om just detta förut och hittade trovärdig info om att det passar. Och monterar man bromsskölden från 330 så funkar handbromsen med tydligen
Jag har iaf köpt 330 bromsar runtom till min e36a men inte hunnit montera så jag hoppas infon stämmer annars blir jag ledsen
Jag har iaf köpt 330 bromsar runtom till min e36a men inte hunnit montera så jag hoppas infon stämmer annars blir jag ledsen
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Glömde säga att jag vet att okhållarna passar iaf för det har jag testat
Niklas Holm
073-6776503
073-6776503
Jo,
ok och skivor passar att bulta dit utan modd!
slangarna kan ja inte bekräfta, men har iaf beställt e46 slangar från pean, men dom har inte kommit ännu..
Mvh
slangarna kan ja inte bekräfta, men har iaf beställt e46 slangar från pean, men dom har inte kommit ännu..
Mvh
Ballt!sidny wrote:Jo,
Mvh
Fungerar handbromsen?
Upp med bilder!!
Jag kör med 330 e46 bromsar. oken med skivor.
har även kört med handbromsbacksats på den men den adaptern jag byggde ihop gav sig, men jag har en nya handbromsbackar. omgjorda bromssköldar och adaptern så du ser hur det ser ut ( så kan du göra en ny med 2 mm tjockare stål bara)
Om det är intressant. Mvh!
har även kört med handbromsbacksats på den men den adaptern jag byggde ihop gav sig, men jag har en nya handbromsbackar. omgjorda bromssköldar och adaptern så du ser hur det ser ut ( så kan du göra en ny med 2 mm tjockare stål bara)
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Ja ljög lite angående utan modd, skivan krockar med den invikta yttre delen av bromsskölden, men en plåtsax fixar det
Handbromsen borde gå att få till om man orkar fila och svetsa lite (e46 ytterdel och e36 innerdel)
Men i mitt fall bryr jag mig inte om handbromsen fungerar eller ej
Mvh
Handbromsen borde gå att få till om man orkar fila och svetsa lite (e46 ytterdel och e36 innerdel)
Men i mitt fall bryr jag mig inte om handbromsen fungerar eller ej
Mvh
Det låter helt klart intressant!Loordan wrote:Jag kör med 330 e46 bromsar. oken med skivor.
Skicka gärna över det på pm!
Tanken är att försöka regga skiten, därav handbromsbehovet!