Som topic lyder så undrar jag vilken btr man ska använda och varför?
Vilket märke e prisvärd och bra?
Ska man köra linjär eller progressiv?
Det "ända" krävet är att jag vill ha klock och gärna väskefylld?
Mvh maick
vilken BTR ska man välja och vilket märke?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?
Linjär och en manometer köper du separat men du ser den ändå aldrig så onödigt att köpa någon dyr.
Köp en tryckgivare istället om du är orolig över trycket och ha den kopplad till sprutet.
Det du hittar i deras webbshop duger garanterat
Köp en tryckgivare istället om du är orolig över trycket och ha den kopplad till sprutet.
Det du hittar i deras webbshop duger garanterat
maick84 wrote:Som topic lyder så undrar jag vilken btr man ska använda och varför?
Vilket märke e prisvärd och bra?
Ska man köra linjär eller progressiv?
Det "ända" krävet är att jag vill ha klock och gärna väskefylld?
Mvh maick
Mitsubishi EVO III projekt
Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?
Ja jag vill gärna ha koll på trycket när jag har kopplat in sprutet!
Tänkte koppla in klockan innan fuelrailen om det går så när jag öppnar
Huven kan jag se bränsletrycket?
Mvh maick
Tänkte koppla in klockan innan fuelrailen om det går så när jag öppnar
Huven kan jag se bränsletrycket?
Mvh maick
Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?
Vilket sprut har du tänkt använda dig utav?maick84 wrote:Ja jag vill gärna ha koll på trycket när jag har kopplat in sprutet!
Tänkte koppla in klockan innan fuelrailen om det går så när jag öppnar
Huven kan jag se bränsletrycket?
Mvh maick
Bestäm dig för hur du vill göra. Vill du ha det inkopplat i sprutet och ha koll under körning eller bara ha en klocka under huven för att det ser häftigt ut? Det häftiga alternativet hjälper dig ingenting under körning om du nu inte kör med öppen huv.
Alt.1
Finns elektroniska 5v givare till MaxxEcu tex som du kopplar direkt till sprutet. Denna monterar du på btr:en istället för klockan, eller med t-kors på bränslematningsslangen.
Alt.2
Använda mätare i bilen. Då köper du en bränsletrycksmätare som du har i kupén och givaren monterad i motorutrymmet som ovan.
The Lower Class
Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?
Då behöver du ingen dyr, plocka bort den när du har justerat din btr till rätt grundtryck.. glöm inte att ta bort vaccumslangen.
Vilket sprut ska du använda?
Vilket sprut ska du använda?
Mitsubishi EVO III projekt
Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?
Jag kör med nira i3+
Nej anledningen till att jag vill ha klocka e mest för att kunna ha koll på trycket under bänkning och även rent allmänt
Mvh maick
Nej anledningen till att jag vill ha klocka e mest för att kunna ha koll på trycket under bänkning och även rent allmänt
Mvh maick
Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?
Köp din klocka, montera och kör. Bästa alternativet. Även under körning har du allmän kollmaick84 wrote:Jag kör med nira i3+
Nej anledningen till att jag vill ha klocka e mest för att kunna ha koll på trycket under bänkning och även rent allmänt
Mvh maick
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nu ger jag upp här
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
The Lower Class