vilken BTR ska man välja och vilket märke?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
maick84
Posts: 20
Joined: 27 Oct 2013, 16:33

vilken BTR ska man välja och vilket märke?

Post by maick84 »

Som topic lyder så undrar jag vilken btr man ska använda och varför?
Vilket märke e prisvärd och bra?
Ska man köra linjär eller progressiv?
Det "ända" krävet är att jag vill ha klock och gärna väskefylld?

Mvh maick
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?

Post by fredrick »

Linjär och en manometer köper du separat men du ser den ändå aldrig så onödigt att köpa någon dyr.
Köp en tryckgivare istället om du är orolig över trycket och ha den kopplad till sprutet.
Det du hittar i deras webbshop duger garanterat
maick84 wrote:Som topic lyder så undrar jag vilken btr man ska använda och varför?
Vilket märke e prisvärd och bra?
Ska man köra linjär eller progressiv?
Det "ända" krävet är att jag vill ha klock och gärna väskefylld?

Mvh maick
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?

Post by RoDe »

Progressiv om du kör snik.
The Lower Class
maick84
Posts: 20
Joined: 27 Oct 2013, 16:33

Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?

Post by maick84 »

Ja jag vill gärna ha koll på trycket när jag har kopplat in sprutet!
Tänkte koppla in klockan innan fuelrailen om det går så när jag öppnar
Huven kan jag se bränsletrycket?

Mvh maick
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?

Post by RoDe »

maick84 wrote:Ja jag vill gärna ha koll på trycket när jag har kopplat in sprutet!
Tänkte koppla in klockan innan fuelrailen om det går så när jag öppnar
Huven kan jag se bränsletrycket?

Mvh maick
Vilket sprut har du tänkt använda dig utav?

Bestäm dig för hur du vill göra. Vill du ha det inkopplat i sprutet och ha koll under körning eller bara ha en klocka under huven för att det ser häftigt ut? Det häftiga alternativet hjälper dig ingenting under körning om du nu inte kör med öppen huv.

Alt.1
Finns elektroniska 5v givare till MaxxEcu tex som du kopplar direkt till sprutet. Denna monterar du på btr:en istället för klockan, eller med t-kors på bränslematningsslangen.

Alt.2
Använda mätare i bilen. Då köper du en bränsletrycksmätare som du har i kupén och givaren monterad i motorutrymmet som ovan.
The Lower Class
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?

Post by fredrick »

Då behöver du ingen dyr, plocka bort den när du har justerat din btr till rätt grundtryck.. glöm inte att ta bort vaccumslangen.
Vilket sprut ska du använda?
Mitsubishi EVO III projekt
maick84
Posts: 20
Joined: 27 Oct 2013, 16:33

Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?

Post by maick84 »

Jag kör med nira i3+
Nej anledningen till att jag vill ha klocka e mest för att kunna ha koll på trycket under bänkning och även rent allmänt
Mvh maick
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?

Post by RoDe »

maick84 wrote:Jag kör med nira i3+
Nej anledningen till att jag vill ha klocka e mest för att kunna ha koll på trycket under bänkning och även rent allmänt
Mvh maick
Köp din klocka, montera och kör. Bästa alternativet. Även under körning har du allmän koll :wink: .

Nu ger jag upp här :roll: .
The Lower Class
User avatar
Carlsson
Posts: 1513
Joined: 25 Jul 2007, 14:06
Location: Lilla Edet

Re: vilken BTR ska man välja och vilket märke?

Post by Carlsson »

Jag kör 2st 044 och original Bosch jag ser ingen anledning att byta för den flödar tillräckligt för det!
Daniel Carlsson 070 46 174 24

335IM

M535

BMW 242
Post Reply