turbolarssa wrote:Tips på bromsbelägg? Kör Brembo 4-kolv ifram med 312mm skiva och orginal 325 ibak med slitsade skivor.
Bromsvågen fungerar perfekt efter lite provkörning, inga problem att låsa upp hjulen. Förra året med originalcylinder va de nästa omöjligt även om man stod på pedalen.
Turbolarssa E30 Touring M50Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo
Kolla med Peansweden.se
Emil Bergqvist
0735303992
0735303992
- turbolarssa
Blir nog Carbotech från Pean när de är dax.. //Larssonemil8988 wrote:Kolla med Peansweden.se
- turbolarssa
Lite nya däck har kommit på bilen, passade på att byta bromsvätskan i hela systemet till ATE super blue också:
Tog en längre kvällstur, riktigt jävla rolig på småvägar:
Lånade tjejens kamera å prova lite:
Tog en längre kvällstur, riktigt jävla rolig på småvägar:
Lånade tjejens kamera å prova lite:
Fan va fet bil har läst egenom hela tråden och kan säga att man vart rätt sugen på en e30 touring! det får bli en sån när e28a kompressorn inte duger längre
Jonas Runeson
Hur upplever du greppet med nya däcken? Skulle vilja ha lite bättre fäste i min bil och har kollat lite på samma däck som du köpt.
Mvh
Danne
Mvh
Danne
Är det federal rsr eller vad dom heter?
- turbolarssa
Är Federal 595rsr... Bara kört gata än så får se hur dom fungerar på bana. //Larsson
Då jag mest åker gata så är jag intresserad hur dom funkar där, upplevs det som stor skillnad i fäste om man jämför med vanliga däck?
Mvh
Danne
Mvh
Danne
- turbolarssa
Behöver nog upp i lite temp innan man märker nån större skillnad, svårt att ge nåt bra svar när ja bara kört på gatan faktiskt. Rakt fram är de nog ingen större skillnad. Priset är ju rätt iaf //Larsson
Har hört lite blandat om dom däcken, spricker/separerar och har sig. En bekant krängde av sina federal från fälgen bland annat hehe .
Du lär kolla till däcken då och då så att det inte är nått som är på g. Vore ju tråkigt att skrota en sån fin touring på grund av däcken!
Du lär kolla till däcken då och då så att det inte är nått som är på g. Vore ju tråkigt att skrota en sån fin touring på grund av däcken!
Ang däcken så håll koll på dom, som STRANGLED säger så vill dom gärna spricka!!
Här är en tråd där de pratas lite om dom, samt några bilder! http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=79006" onclick="window.open(this.href);return false;
Här är en tråd där de pratas lite om dom, samt några bilder! http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=79006" onclick="window.open(this.href);return false;
- turbolarssa
Jo vet om att endel haft sprickor, vet även några som inte haft problem alls, så får bli att prova helt enkelt. Är väl dax å byta om några veckor iaf //Larsson
- turbolarssa
tar du olja till turbo från oljefilter huset? tänk på att det är ofiltrerad olja du kör genom turbon då.. fick lära mig det av ärtan när vi var upp o bromsa polarens bimmer.
M V H larsson
M V H larsson
- turbolarssa
Bra tips! faktiskt inte tänkt på då jag köpt den av PPF å bromsat där 3gånger nu..larsson wrote:tar du olja till turbo från oljefilter huset? tänk på att det är ofiltrerad olja du kör genom turbon då.. fick lära mig det av ärtan när vi var upp o bromsa polarens bimmer.
M V H larsson
- Bmwandreas
- Moderator
Är nog jag som missat att säga åt dig. Då får man ofiltrerad olja till turbon och det kan vara dåligt, flytta den till en adapter vid oljetryckskontakten istället.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.