Bmw 535 sleeper
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Bmw 535 sleeper
Du är hjärtligt välkommen, det är ju alltid bra att ha en "doktor" i närheten när det närmar sig uppstart ! ;-D
Nu är det startat och varmkört, grundmappning nästa
http://youtu.be/zMdlmWpfDCU" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Får inte upp länken, kan vara min mongo-mobil! Vad söker jag på youtube? Ser skit fint ut!
Mattias Johansson 0762030714
Sök på M30 turbo startup så ska du hitta den
Med vänlig hälsning, Laurin
Idag fick kärran se lite dagsljus för första gången på 2 år, tvättade bort ett antal lager damm ;-P
Nästa fredag är det mappning bokat hos Streetpower i deras sprillans nya bänk är redan nervös.....
Mvh Laurin
Nästa fredag är det mappning bokat hos Streetpower i deras sprillans nya bänk är redan nervös.....
Mvh Laurin
Idag har jag snickrat ihop en vevhusventilation catchtank med AN10 anslutningar, nivå slang och filter. Inuti byggde jag mellanvägg och och skvalp-plåtar så luften måste gå som ett "U" typ...
Imorgon blir det förhoppningsvis lite gatmappning för att se att grundtryck osv inte är för högt
Bytt olja och filter efter varmkörningen också, blev Mobile 1 Piek Life 5w-50....
Mvh Laurin
Imorgon blir det förhoppningsvis lite gatmappning för att se att grundtryck osv inte är för högt
Bytt olja och filter efter varmkörningen också, blev Mobile 1 Piek Life 5w-50....
Mvh Laurin
Blir riktigt clean ju! de diggar jag
Och bilen ser fresh ut!!
Och bilen ser fresh ut!!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack tack
Jo det ska ju vara en sleeper, men man vill ju kunna öppna huven utan att skämmas
Jo det ska ju vara en sleeper, men man vill ju kunna öppna huven utan att skämmas
Var trevligt i fredags! Dags för en liten uppdatering tycker jag
Kikat i diffen?
Kikat i diffen?
//Conny Yngve
0727-114373
325i E30 BMW Cup #84
S50B30 E30 M-Tech 2
http://www.streetpower.se" onclick="window.open(this.href);return false;
0727-114373
325i E30 BMW Cup #84
S50B30 E30 M-Tech 2
http://www.streetpower.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjena Conny, jo det är väl det
Var hos Streetpower i Fredags och körde lite i bänken...
Det funkade dock lite si och så, maskinen gick som en dröm och den lirade perfekt ! Men min bakdiff var tyvärr inte av lamell typ och "enhjulade" i bänken så det var inte 2 pull som var lika, oavsett om vi inte ändra något överhuvudtaget emellan pullen...
På grundladd (0,5) så lämnade den 332hk på bakhjulen på BF95, det verkade funka hyffsat med grundladdet i bänken....
Sen monterade vi laddtrycksstyrning (MAC ventil) och tänkte höja laddet, men det strulade i VEMSet och hur vi än gjorde så hände det ingenting, så vi kopplade bort den igen och bytte fjädrar i gaten och få fick jag 1.7bar helt plötsligt, jag ville ju egentligen inte ladda mer än typ 1.2 max men men Sandkvist Motorsport som skötte mappningen och Hannes på Streetpower som skötte bänken övertygade mig om att det var absolut ingen fara med 1.7, och på gränsen till mesigt att inte ladda ens 2kg [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES][FLUSHED FACE]....
Här försöker jag justera laddtryck med våld, funkade dåligt....
Hannes och Fritte trivdes i hytten [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Tyvärr så ballade diffen ur efter höjningen men vi körde många pull och allt lirade fint, tyvärr så blev hon väldigt spikkänslig och vi fick backa ner tändningen till ca 7 grader på fullt om jag inte mins fel :-/
Så nu ska jag fixa ordning på laddtrycksstyrningen och diffen....
Diffen tog jag tag i omgående....
Innan:
Efter:
Och så en tvätt och en provkörning....
Så nu blir det en vända till ner till Streetpower och se vad den ger. När jag ändå är där så byter jag nog till E85 så vi kan lägga på lite tändning så det händer nått ! [POUTING FACE][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Mvh Laurin
Var hos Streetpower i Fredags och körde lite i bänken...
Det funkade dock lite si och så, maskinen gick som en dröm och den lirade perfekt ! Men min bakdiff var tyvärr inte av lamell typ och "enhjulade" i bänken så det var inte 2 pull som var lika, oavsett om vi inte ändra något överhuvudtaget emellan pullen...
På grundladd (0,5) så lämnade den 332hk på bakhjulen på BF95, det verkade funka hyffsat med grundladdet i bänken....
Sen monterade vi laddtrycksstyrning (MAC ventil) och tänkte höja laddet, men det strulade i VEMSet och hur vi än gjorde så hände det ingenting, så vi kopplade bort den igen och bytte fjädrar i gaten och få fick jag 1.7bar helt plötsligt, jag ville ju egentligen inte ladda mer än typ 1.2 max men men Sandkvist Motorsport som skötte mappningen och Hannes på Streetpower som skötte bänken övertygade mig om att det var absolut ingen fara med 1.7, och på gränsen till mesigt att inte ladda ens 2kg [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES][FLUSHED FACE]....
Här försöker jag justera laddtryck med våld, funkade dåligt....
Hannes och Fritte trivdes i hytten [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Tyvärr så ballade diffen ur efter höjningen men vi körde många pull och allt lirade fint, tyvärr så blev hon väldigt spikkänslig och vi fick backa ner tändningen till ca 7 grader på fullt om jag inte mins fel :-/
Så nu ska jag fixa ordning på laddtrycksstyrningen och diffen....
Diffen tog jag tag i omgående....
Innan:
Efter:
Och så en tvätt och en provkörning....
Så nu blir det en vända till ner till Streetpower och se vad den ger. När jag ändå är där så byter jag nog till E85 så vi kan lägga på lite tändning så det händer nått ! [POUTING FACE][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Mvh Laurin
Snyggt. Hopas svetsen håller å det andra lirar så blir det nog fina siffror
Bmw 535 sleeper
Ja det hoppas jag, detta är bara en tillfällig lösning, ska försöka få tag på en lamelldiff istället....
- cjagenmark
Såg lite klent svetsat ut. Jag hade kört fast dreven i huset med. Så du lägger en sömm runt allt
//
Christoffer
//
Christoffer
// Christoffer Jägenmark
E28 M50B28 Turbo
0768395017
http://www.garaget.org/?car=297425" onclick="window.open(this.href);return false;
E28 M50B28 Turbo
0768395017
http://www.garaget.org/?car=297425" onclick="window.open(this.href);return false;
Jadå, det har jag gjort, denna bilden är tagen halvvägs igenom svetsandet ;-D och så svetsade jag ifrån andra sidan också narturligtvis....
Lycka till hoppas det går bättre efter nu nästa gång
Vilken kam blev det?
Lycka till det är nära nu
Vilken kam blev det?
Lycka till det är nära nu
Tack !
Jag kör original kam, men med hårdare fjädrar och retainers samt HD vippor...
Jag kör original kam, men med hårdare fjädrar och retainers samt HD vippor...