Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by Bäckis »

Nu har vi kört fram riktiga axlar för E28, 450mm, samt till M3 3,2.

Kommer upp i shopen inom kort.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
reyland
Posts: 117
Joined: 09 Oct 2011, 18:13

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by reyland »

:D
M535 E28 Achatgrün -85 M106
User avatar
ToTTeN
Posts: 1806
Joined: 07 Aug 2008, 21:09
Location: Töreboda

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by ToTTeN »

Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?

Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by Joachim »

Det är inte så at dom sviktar 30-40 varv, man märker absolut ingenting! :)
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by Bäckis »

Tack J, exakt.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by Sandén »

Blir det "skottsäker" bakvagn med dessa på en 3.2 m3 eller måste man byta knutar osv till grövre?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
Bullen!
Posts: 1614
Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by Bullen! »

ToTTeN wrote:Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?

Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Om jag förstått rätt så sviktar de inte så som jag tror du tänker. Utan de tillåter bara mer vridning innan de smäller av som ett hårt stål annars gör.

Om du målar ett längsgående streck på axeln när den är ny och sen stressar den nära sin gräns så har du en polkagris så att säga. Inte att den svajar fram och tillbaka som en fjäder.*





*har jag rätt eller jag e lika dum som alla andra?
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: Sv: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by Bmw*Alex »

Bullen! wrote:
ToTTeN wrote:Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?

Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Om jag förstått rätt så sviktar de inte så som jag tror du tänker. Utan de tillåter bara mer vridning innan de smäller av som ett hårt stål annars gör.

Om du målar ett längsgående streck på axeln när den är ny och sen stressar den nära sin gräns så har du en polkagris så att säga. Inte att den svajar fram och tillbaka som en fjäder.*





*har jag rätt eller jag e lika dum som alla andra?
Alldeles riktigt bullen :)

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ToTTeN
Posts: 1806
Joined: 07 Aug 2008, 21:09
Location: Töreboda

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by ToTTeN »

Bullen! wrote:
ToTTeN wrote:Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?

Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Om jag förstått rätt så sviktar de inte så som jag tror du tänker. Utan de tillåter bara mer vridning innan de smäller av som ett hårt stål annars gör.

Om du målar ett längsgående streck på axeln när den är ny och sen stressar den nära sin gräns så har du en polkagris så att säga. Inte att den svajar fram och tillbaka som en fjäder.*





*har jag rätt eller jag e lika dum som alla andra?


Ahh :). Bara för att det kan va kul å veta. Hur mycket vrider sig en vanlig axel / sviktstål innan de går av? Kan ju inte va allt för mycket..!?! :)
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: Sv: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by Bmw*Alex »

Går inte riktigt jämnföra de är 2 helt olika material men om vi säger att en vanlig kan vridas kanske ett 1/4 till 1/2 varv vilket ja tror händer ganska sällan, de har nog benägenhet att gå av först. kanske sviktstål drar sig 1 1/2 till 2 varv. Har sett nån bild på nå sviktstål sol suttit på en e30 som dragit sig 2 varv

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
mayday.aj
Posts: 12
Joined: 23 Sep 2013, 17:51
Location: Växjö

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Post by mayday.aj »

Jag körde orginal fram på min S2 och när jag fick till inställningarna vettigt så höll orginal 2 starter. framaxlarna är dock i stål och ihåliga så dom "smäller" inte av som bak.
http://www.youtube.com/watch?v=PEMaMZ-EqME

med sviktstål fram med har jag kört 2 säsonger utan minsta problem.
Mvh Anton J
Post Reply