Efter mkt tjat från polare så får ja väl slänga upp en projekt tråd då

Börjar me lite bakgrund till bygget.
Slängde ihop en orange e30 me jim's gamla 900hk m20 som ja körde med nästan 2 sommrar.... eftersom ja inte va lika hårdrock som jim så bytte ja ut den STORA BW snäckan till en pt6765 och ladda 2 bar o fick ut 771rwhp samt 806wnm.
Bilder på gamla bilen

Handlar lite förnödigheter

Cockpitt!

Lite delar jag tillverkat

Åkte till Gatebil mantorp för o leka av mig lite.

Va ju skit kul till en början på gatdäck men vart lite frustrerad när de bara spann

Slicks av modell Michelin införskaffades och skulle premiäras på Tierp Arena Speed weekend.
Kom hem från Gatebil Norge kl 22:00ish, lagade mat, packad e30in o åkte mot tierp kl24ish.

Väl framme, monterades passagerar stolen ut och vipps så kan man sova... dock inge bra alls....

1600m fritt gasa.... knuffa på gjorde de ju på klistret me grundladd (600ish hk) men när de väl tog slut 3 varv senare......

Slutade iaf med sjukhus vistelse och rehabilitering. Fick allvarliga muskel sträckningar från bäckenet upp till nacken och en jävla huvudvärk ett par dagar och kommer troligen ha problem me nacken livet ut

Men maskin klarade sig bra, de är de som räknas i slutändan

Blev såklart trakasserad av alla för detta och de fick tankarna att snurra, va ska nästa bygge bli då...?
3 dagar senare fick ja nys om en ny "rostfri" kaross, så de va bara att hämta släpet (Tack till Flyttafordon.se för sponsring me släp!) och styra stålet mot Gävle!
<3 Dubbel Trailer

Fick med en rostig jävla kombi på köpet som va utom all räddning... samt så va golvet i cupén inte av denna värld, därför kapades de ur....

Motorn som satt i lyftes ut illa kvickt.

Var tänkt att bara göra ett snabbt kaross swap o ut och köra, men de spårar ju jämt.
Pratade lite med Jakan Erik och han förklarade att han o Fernis skulle bygga sin Compact AWD och de lät ju as coolt:)
Efter massa velande så åkte m20in ut på annons och tanken va först att åka m54 men sen snubblade jag över en s50b30

Så var de klart!
Eftersom bakhjulsdrift inte va min grej blir e30 med ball xi drivlina och s50 för att inte kopiera Erik o Fernis!
e30 "avesta breddad" 6cm på varje sida med ombyggt golv utav 4-kants profil (visst de väger mera men satan va stabil chassiet blev)
PPF Skottsäker bakvagn med sviktstål, ja ni vet
330ix framvagn med vxl låda
willwood 4-kolvs ok runt om
325x25 fram
320x20 bak
d2 coilisar i bak, inget i fram (ej bestämt va de blir)
Fullbur extra allt plus meny
Kylaren bak
Vi-pec
Aktiv vanos
Lite plast
Tonade plast rutor runt om
xi tråg moddat på s50

maskin hamnar en bit bak, där röda korken är slutar maskinens visco fläkt som sticker ut en massa

framvagn inpassad o på plats!

Blir rätt bred

samt några bilder på golvet, de är sänkt så långt ner på trösklarna de går, klätt me Alumummum på undersidan för aerodynamikens skull:)

Kan även följas på Instagram, BmwMartin för aktiv live feed av bilder på helgerna xD
Går dock sakta me bygget just nu (därför ja har tid att sitta här) pga att ja o tjejen min ska köpa lägenhet, men gör så gott ja kan!
cheers!