freestyle66 wrote:Ja åker med ganska enkel setup:
m50
b30 vev
insugskammar
pt 6766
bromsar vid 1.5 bar
735 hk
885nm
2bar
850 hk
1019 nm
Men effekten på två bar stämmer inte helt för kopplingen klarade inte riktigt vridet så fick skjuta på vridet lite...
fruktansvärt trevlig maskin att åka drifting me. Lämnar vid
4000 rpm 400 whp
5000 rpm 600 whp
varvar 7500 rpm men åker oftast drifting mellan 4000-6000. varvstopp åker ja bara för de låter gött
hade en hx 55a innan och det går inte jämföra körbarheten.
tror de va 200 whp vid 4000 rpm och 300 whp vid 5000 rpm sen kom effekten.. med andra ord svårkört!
Ungefär den setupen har jag tänk o köra med
Vad för koppling kör du på?
6766 är nog inte helt fel
Men kör du med iv eller vanos? Smidd botten? Vad har du gjort med toppen?
Lirar allt bra? Tänker om du får spendera mycket tid i garaget, eller blir det mycket körning?
Släng upp filmklipp vetja
Om 3" räcker beror väl på hur mkt hästar du ska ha.
3,5 är väl att föredra över 600whp
Åker man med 735whp så har man smidd botten, inga m50/2 stakar klarar sådan effekt.
Om det slitar vid 800nm är det nog m20 svänghjul och 618 tryckplatta, 765 rätt inspännd verkar klara 1000nm (ett tag)
Daniel86 wrote:Om 3" räcker beror väl på hur mkt hästar du ska ha.
3,5 är väl att föredra över 600whp
Åker man med 735whp så har man smidd botten, inga m50/2 stakar klarar sådan effekt.
Om det slitar vid 800nm är det nog m20 svänghjul och 618 tryckplatta, 765 rätt inspännd verkar klara 1000nm (ett tag)
Jag har ingen aning om vad som är bäst setup, men PPF har en pågående guide i bilsport (nr 1-5) för M50B25 turbo.
Deras recept är i stora drag:
M50B25 block borrat 84,5
Deckat 0,1
smidd M54B30-vev med 89,6 slag
Smidda ppf pro h-beam stålstakar
CP pistonskolvar med HD kolvbultar
PPF stödgördelkit med arp-skruv
Arp-toppbultar
Athena cooperring
Racekamkedja
Stewart högflödesvattenpump
Detta tillsammans med en kullagrad precision 67766 SP samt ett ppf insug med 70mm's spjällhus & maxxecu plug&play.
De plockade ut 777 drivhjulshästar om jag minns rätt i huvudet, kan dubbelkolla när jag har tidningarna framför mig, jag tror även de åkte över 400 oöppnat.
MrKristian wrote:Jag har ingen aning om vad som är bäst setup, men PPF har en pågående guide i bilsport (nr 1-5) för M50B25 turbo.
Deras recept är i stora drag:
M50B25 block borrat 84,5
Deckat 0,1
smidd M54B30-vev med 89,6 slag
Smidda ppf pro h-beam stålstakar
CP pistonskolvar med HD kolvbultar
PPF stödgördelkit med arp-skruv
Arp-toppbultar
Athena cooperring
Racekamkedja
Stewart högflödesvattenpump
Detta tillsammans med en kullagrad precision 67766 SP samt ett ppf insug med 70mm's spjällhus & maxxecu plug&play.
De plockade ut 777 drivhjulshästar om jag minns rätt i huvudet, kan dubbelkolla när jag har tidningarna framför mig, jag tror även de åkte över 400 oöppnat.