Har sökt lite och om jag inte har förståt allt fel så ska tds zf lådan passa rakt i utan att modda men hur är det med kardan ..... Är det så att man måste ha E36 328 kardan lr hur är det??
Du måste även byta lagret i veven (pilotlagret) till ett med 15mm innerdiameter. Ev också förlänga pinnen till slavcylindern och ev modda vxl länkaget.
Vad jag vet ska det passa diffen!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
hum, sitter o kikar lite på realOEM och enligt den så är det samma kardarner på alla (?) E36 med ZF lådan (utom M3) o med 6:a kan det stämma? isånna fall så finns det ju några mer bilar att plocka ifrån.
Jag åker E36 325 med tds lådan och mitt kardan passade utan problem. Därimot måste du byta växellänkage på E36 karossen iaf eller banka till spaken för annars står den "/" när du har i 1:an.
JaJsEn wrote:hum, sitter o kikar lite på realOEM och enligt den så är det samma kardarner på alla (?) E36 med ZF lådan (utom M3) o med 6:a kan det stämma? isånna fall så finns det ju några mer bilar att plocka ifrån.
mvh Erik
M3 E36 har inte samma knut bak. Vilka är "alla" E36 med ZF? Är ju bara 328 och TDS. 325 har lilla hardyskivan, likaså 320.