m60/2 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: m60/2 Turbo
Noen som har kjørt med vanos og turbo? Må man ha block off kit for og kjøre uten vanos?
Hade jag kört med m62 med vanos hade jag inte kopplat bort den
Verkar ju lira fint på alla andra maskiner (y)
Verkar ju lira fint på alla andra maskiner (y)
- Bmwandreas
- Moderator
BCR8ES
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Har lite frågor som jag har försökt googla på men har inte hittat nå bra svar.
Vad är det för markeringar man ska gå efter när man nollställer?
Är det höger eller vänstergäng på vevaxelbulten?
Kan någon förklara lite mer ingående hur man ställer kammarna enligt http://www.bimmerboard.com/forums/posts/775197" onclick="window.open(this.href);return false; . Förklara gärna som om jag vore dum i huvudet och 5 år.
Är det värt att byta till 4st insugskammar? Är det någon som har jämfört före och efter?
Vad är det för markeringar man ska gå efter när man nollställer?
Är det höger eller vänstergäng på vevaxelbulten?
Kan någon förklara lite mer ingående hur man ställer kammarna enligt http://www.bimmerboard.com/forums/posts/775197" onclick="window.open(this.href);return false; . Förklara gärna som om jag vore dum i huvudet och 5 år.
Är det värt att byta till 4st insugskammar? Är det någon som har jämfört före och efter?
Vet om att en del kör helt oöppnade M60s med turbo/kompressor, hur har det hållit för er eller någon som vet hur bra det håller? Kanske räcker med ARP och Cooperring för 5-600whp?
Johannes Borg
Wacko Racing
0768240622
Wacko Racing
0768240622
För mig håller det riktigt bra. (peppar peppar) kört snart 2 säsonger oöppnad med en hx52a på 0.8-0.9 bar och 604whp. Och den plågas duktigt på bana.Borgaren wrote:Vet om att en del kör helt oöppnade M60s med turbo/kompressor, hur har det hållit för er eller någon som vet hur bra det håller? Kanske räcker med ARP och Cooperring för 5-600whp?
Nice! Man kanske ska överväga en turbokonvertering tills man har råd med en värre V8kolle__ wrote:För mig håller det riktigt bra. (peppar peppar) kört snart 2 säsonger oöppnad med en hx52a på 0.8-0.9 bar och 604whp. Och den plågas duktigt på bana.Borgaren wrote:Vet om att en del kör helt oöppnade M60s med turbo/kompressor, hur har det hållit för er eller någon som vet hur bra det håller? Kanske räcker med ARP och Cooperring för 5-600whp?
Johannes Borg
Wacko Racing
0768240622
Wacko Racing
0768240622
Ni som byggt torrsump på m60.
Hur löste ni det?
Skickade ni in oljan på org kanalen bakom motorfästet ?
Gärna om de finns lite bilder
Hur löste ni det?
Är det någon som har en Vems m60/62 config som man kan få spana lite i?
Rickard Bäcker
Lyfter denna tråden lite då det gått några år där folk kört m60/62 med överladd
Någon som sitter på lite konkret information ang. dubbla insugskammar på dessa motorer? Hur pass mycket ändrades kurvan efter bytet? Hur pass mycket har ni ställt de? Vart de värt allt jobb att montera m60ins insugskammar på m62an?
Med andra ord är all information välkommen!
Någon som sitter på lite konkret information ang. dubbla insugskammar på dessa motorer? Hur pass mycket ändrades kurvan efter bytet? Hur pass mycket har ni ställt de? Vart de värt allt jobb att montera m60ins insugskammar på m62an?
Med andra ord är all information välkommen!
Johan Persson Ehlin
0768-365070
0768-365070
Nu kör inte jag torrsumpn men har iaf byggt om oljesystemet lite.Falaffel wrote:Ni som byggt torrsump på m60.
Hur löste ni det?
Ingångarna i motorn är alltså gängade och sedan sitter det hydralkopplingar varpå det går att anpassa vad man vill.
Niclas Nirvin
0703-782061
Malmö, Skåne
BMW E28 528i -85
0703-782061
Malmö, Skåne
BMW E28 528i -85